مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال طبق دستورالعمل ستاد ملی کرونا شامل تزریق دز سوم واکسن کرونا نمی‌شوند و اکنون دز سوم به افرادی بالای ۱۸ سال تزریق می‌شود.

دانش‌آموزان مشمول دز سوم واکسن کرونا نمی‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، دانشگاه علوم پزشکی مشهد امروز  به نقل از دکتر محمد احمدیان گزارش داد: از زمان شروع واکسیناسیون گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال تاکنون، ۹۰ درصد از دانش‌آموزان پایه‌های هفتم تا دوازدهم مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی، نوبت اول واکسن خود را دریافت کرده اند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر  ۷۱ درصد از دانش‌آموزان پایه‌های هفتم تا دوازدهم مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از مجموع چهار هزار و ۶۷۷ مدرسه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۸۶ درصد براساس چک لیست ۱۴ سؤالی ستاد ملی مقابله با کرونا بازدید شده‌ و مشکلات موجود آنها شناسایی و از مسوولان مربوطه خواسته شده که ظرف مدت ۱۵ روز عوامل خطر در انتشار و سرایت ویروس کرونا در مدارس را برطرف کنند.
احمدیان افزود: در حال حاضر ۸۲ درصد مادران باردار دُز اول، ۶۳ درصد دز دوم و سه دهم درصد دز سوم را دریافت کرده اند و تاکنون ۹۸ درصد از سالمندان بالای ۶۰ سال و ۹۱ درصد از سالمندان دز دوم و ۳۷ درصد دز سوم را دریافت کرده‌اند.
وی ادامه داد: سالمندان عزیز در صورت عدم امکان مراجعه به مراکز ثابت، تجمیعی و خودرویی با سامانه ۱۹۱ تماس بگیرند تا برای تزریق واکسن آنان در منزل اقدام شود.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کلانشهر مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد.  
ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.
در حال حاضر حدود ۴۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند.

خراسان رضوی با افزون بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز، معادل ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور را در اختیار دارد.  

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.