وزارت امورخارجه کره جنوبی در بیانیه‌ی مطبوعاتی خواستار تلاش برای دستیابی به پیشرفت مثبت در مذاکرات احیای برجام شد.

 مذاکرات هسته‌ای به مقطع حساسی رسیده است

به گزارش قدس آنلاین، وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز  اعلام کرد، معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی با مذاکره کنندگان ارشد ۴+۱ با هدف احیای برجام گفتگو داشته است.

به گزارش خبرگزاری تایمز کره جنوبی، چوی جونگ کان برای مذاکرات در پایتخت اتریش حضور دارد و سئول امیدوار است احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به آزادسازی دارایی‌های مسدود شده ایران کمک کند.

وزارت امورخارجه کره جنوبی در بیانیه‌ی مطبوعاتی گفت: «چوی مجددا تاکید کرد که دولت ما به تلاش‌های دیپلماتیک برای پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای ایران ادامه خواهد داد و هرکاری که بتواند انجام خواهد داد».

در ادامه بیانیه آمده که «چوی» معتقد است دور کنونی مذاکرات به یک «مقطع حساس» رسیده است و خواستار تلاش برای دستیابی به «پیشرفت مثبت» شد.

چوی این هفته با رابرت مالی، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران و انریکه مورا، هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام و همچنین نمایندگان فرانسه و آلمان و انگلیس دیدار کرد.
پیش بینی می‌شود تا پیش از ظهر امروز نماینده کره جنوبی با علی باقری مذاکره‌کننده ارشد کشورمان نیز دیدار داشته باشد.

کره جنوبی جز طرف‌های توافق هسته‌ای نیست، اما برای رایزنی در مورد پول‌های بلوکه شده ایران در مذاکرات حضور دارد. پس از خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع شد.

تحریم‌ها سبب شده است مقدار زیادی از دارایی‌های ایران در برخی کشورها بلوکه شود. گفته می‌شود حدود هفت میلیارد دلار از دارایی‌های ایران از محل فروش نفت به کره جنوبی، به‌دلیل تحریم‌های آمریکا در بانک‌های سئول مسدود شده است.

گفتنی است دور هشتم مذاکرات وین که به دلیل تعطیلات سال نوی میلادی با وقفه مواجه شده بود، روز دوشنبه مجددا از سر گرفته شد. ایران و کشورهای ۴+۱ به همراه نماینده کره جنوبی و رابرت مالی در این مذاکرات حضور دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.