رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، گفت: آیت الله مصباح یزدی به همه توصیه می‌کردند روی مشترکات تکیه کنید و در هر کاری از نیروهای مختلف با اختلاف سلیقه استفاده کنید تا در برابر دشمنان نظام و انقلاب ید واحده باشید.

آیت‌الله مصباح‌یزدی برای نظام اسلامی کادر و نیرو تربیت کرد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران به مناسبت اولین سالگرد رحلت آیت الله مصباح یزدی، گفت: علامه مصباح یزدی شخصیتی بود که در ابعاد مختلف برای جامعه الگو بود.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی علامه مصباح، گفت: اولین ویژگی شخصیتی ایشان این بود که فقط به فکر انجام وظیفه الهی بود. ایشان در طول عمر شریف‌شان در فعالیت‌های تدریسی، نوشتن آثار و مسائل سیاسی و فرهنگی همواره در این اندیشه بود که وظیفه الهی او چیست و وقتی وظیفه را تشخیص می‌داد با تمام توان برای انجام آن اقدام می‌کرد.

وی افزود: آیت الله مصباح یزدی در برابر تهاجمات به فرهنگ دینی و ارزش‌های انقلابی بسیار حساس بودند و در این راه تمام وجود خود را وقف کردند. در دورانی که مقام معظم رهبری از تهاجم فرهنگی سخن گفتند علامه مصباح با تمام توان در شهرهای مختلف حضور پیدا کردند و با روشنگری خود جلوی تهاجم را گرفتند و نگذاشتند فرهنگ غربی در جامعه ما استیلا پیدا کند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ادامه داد: ایشان آنقدر در انجام وظیفه کوشا بودند که حتی وقتی بیمار شدند به فکر این بودند که مداوای ایشان به گونه‌ای باشد که خدا می‌پسندد. در آغاز جریان کرونا وقتی مقام معظم رهبری فرمودند باید دستورات ستاد مقابله با کرونا را رعایت کنید ایشان وقتی تردید یکی از مدیران در این دستور را دیدند سه بار محکم فرمودند اشتباه می‌کنید.

رجبی با اشاره به ویژگی شخصیتی دیگر علامه مصباح یزدی گفت: ویژگی دوم ایشان ولایت مداری بود و ایشان نظریه ولایت فقیه را فقط به عنوان یک نظریه فقهی نمی‌نگریست بلکه معتقد بود ولایت فقیه یک اصل اساسی اسلام و تداوم امامت امام معصوم است و ولی فقیه را نایب امام زمان می‌دانست.

وی با بیان اینکه علامه مصباح یزدی به ولی فقیه زمان خود عشق می‌ورزید گفت: ایشان هم به لحاظ فکری و هم به لحاظ فقهی و کلامی معتقد بودند که باید از ولی فقیه تبعیت کرد. ایشان اطاعت از ولی فقیه را به عنوان یک امر احساسی یا سیاسی و اجتماعی نمی‌نگریست، بلکه هر جا رهبر عزیز دستوری می‌داد دستور را به چشم می‌نهاد و به همه می‌فرمود باید اطاعت کنید.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به ویژگی دیگر شخصیتی علامه مصباح یزدی بیان کرد: ویژگی دیگر ایشان این بود که به کار جمعی، همفکری و اتحاد محور انقلاب و امام از عمق جان معتقد بودند و به همه توصیه می‌کردند روی مشترکات تکیه کنید و در هر کاری از نیروهای مختلف با اختلاف سلیقه استفاده کنید تا در برابر دشمنان نظام و انقلاب ید واحده باشید.

وی ادامه داد: آیت الله مصباح یزدی از قبل از انقلاب به فکر کادرسازی برای جامعه اسلامی افتادند و نهادسازی ایشان با این ایده بود که جامعه ما نیاز به روحانیت روزآمد دارد تا بتواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.

علامه مصباح شاگردانی تربیت کرد که مقام معظم رهبری درباره آنها فرمودند شاگردان آیت الله مصباح یزدی حرفی برای گفتن دارند.

رجبی در پایان با اشاره به نیروسازی آیت الله مصباح یزدی، گفت: ایشان برای نظام اسلامی کادر و نیرو تربیت کرد. نیروهایی که تمام آنها در برابر جریان فتنه ۸۸ ایستادند و به صحنه آمدند. علامه مصباح انقدر در این زمینه موفق بود که بعد از رحلت شان دشمنان انقلاب می‌گفتند ایشان برای گام دوم انقلاب هم نیرو تربیت کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.