وزیر کشور با اشاره به ضرورت منتفع شدن مرزنشینان کرمانشاه از چندین مرز و بازارچه موجود، یکی از مسائل مورد تاکید وزارت کشور را فعال و آباد شدن بازارچه‌ها و مرزهای این استان دانست و گفت: عمران مرزها باید به بهبود معیشت مرزنشینان منتهی شود و این موضوع مورد تاکید جدی ما است.

بهبود معیشت مرزنشینان استان کرمانشاه در دستور کار وزارت کشور است

به گزارش قدس آنلاین، «احمد وحیدی» امروز  پس از پایان مراسم تکریم و معارفه استاندار کرمانشاه در جمع خبرنگاران با تاکید بر فعال‌سازی ظرفیت‌های موجود در پنج بازارچه و مرز استان کرمانشاه و مسیر تردد زائران عتبات عالیات اظهار کرد: برنامه‌های مناسبی برای استفاده حداکثری از این ظرفیت‌ها طراحی می‌شود و امیدواریم کار با قدرت ادامه پیدا کند و نتایج آن را در زندگی مردم و آبادانی استان نشان دهد.

وزیر کشور همچنین در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره انتشار خبرهایی مبنی‌بر الحاق بخشی از منطقه سومار در غرب کرمانشاه به استان ایلام گفت: چنین خبری صحیح نیست و هیچ تغییری در مرزهای بین‌استانی صورت نخواهد گرفت.

وحیدی با اشاره به استقبال گسترده مردم استان کرمانشاه از استاندار جدید گفت: این‌موضوع نشان‌دهنده توجه ویژه مردم به مسئولان است و این‌که چه افرادی برای مسئولیت انتخاب می‌شوند.

او امیری‌مقدم استاندار جدید کرمانشاه را چهره‌ای مذهبی، مجاهد، پرتلاش و دارای سوابق متعدد و موفق در استان‌های مختلف دانست و با تشکر از خدمات استاندار سابق گفت: از همه مردم استان تقاضا داریم که استاندار جدید را حمایت و کمک کنند زیرا همدلی و همسویی مردم با برنامه های دولت اهمیت زیادی دارد.

وزیر کشور همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره چرایی انتصاب امیری‌مقدم به‌عنوان استاندار کرمانشاه چند روز پس‌از این‌که به‌عنوان مدیرکل امور اتباع وزارت کشور منصوب شد، گفت: ما هم‌زمان افراد را برای گزینه‌های مختلفی بررسی می‌کنیم آقای امیری مقدم هم با توجه به شایستگی‌هایی که داشتند به‌عنوان مدیرکل امور اتباع وزارت کشور منصوب شدند اما با توجه به اهمیت استانداری کرمانشاه و درخواست صاحب‌نظران استان مبنی‌بر بومی بودن استاندار جدید، ایشان به‌عنوان استاندار کرمانشاه معرفی شد.

او ابراز امیدواری کرد که همدلی و هم‌سویی که در قضیه تلخ زلزله در استان کرمانشاه رخ داد، امروز برای سازندگی و آبادانی استان ایجاد شود زیرا هدف و مسیر یکی است و باید آنچه را برای مردم نیاز و مطلوب است، پیگیری کنیم.  

وزیر کشور گفت: امیدواریم روزهای بسیار روشنی در انتظار استان کرمانشاه باشد و شاهد کاهش مشکلات مردم استان به‌ویژه بیکاری و همچنین رونق اشتغال‌زایی در این استان باشیم.

وحیدی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره جایگاه جوانان به‌ویژه جوانان انقلابی در انتصابات دولت سیزدهم با توجه به بیانیه‌ گام دوم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: جوانان موتور اصلی حرکت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تمام اتفاقات مهم کشور بوده‌اند و اکنون هم موتور اصلی حرکت کشور هستند که باید با اتکا به انرژی، خلاقیت و ابتکارات آن‌ها کشور به جلو برود.

به گفته‌ وی یکی از مسئولیت‌های جدی استانداران دولت سیزدهم به‌ویژه استاندار کرمانشاه این است که با به‌کارگیری جوانان انقلابی زمینه‌های خلاقیت، نوآوری و جوشش پرخروش و حرکت جهادی در استان را فراهم کنند.

وحیدی همچنین در پاسخ به سوالی درباره احتمال برقراری مجدد محدودیت‌های کرونایی با توجه به ظهور سویه‌های جدید گفت: با آمدن گونه امیکرون نیاز است که پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی با جدیت و توجه بیشتری رعایت شود و اگر همراهی و همکاری مردم در این زمینه وجود داشته باشد، نیازی به اعمال محدودیت‌های جدید وجود ندارد.

 وزیر کشور صبح امروز به منظور شرکت در مراسم معارفه و تکریم استاندار کرمانشاه وارد استان شد.

هیات وزیران در جلسه صبح چهارشنبه ۱۵ دی‌ماه هیات دولت به ریاست حجت الاسلام و المسلمین رییسی، رئیس جمهور، به «بهمن امیری‌مقدم» برای تصدی استانداری کرمانشاه رای اعتماد دادند.

از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی «امیری‌مقدم»  می‌توان به دبیری ستاد پشتیبانی جنگ در دوران دفاع مقدس، فرماندهی سپاه پاسداران کنگاور و رییس ستاد سپاه پاسداران استان کرمانشاه، جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی، فرمانده انتظامی و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان های گیلان و خراسان رضوی و عضویت در شورای فرهنگی استان های کرمانشاه، گیلان و خراسان رضوی اشاره کرد.

«بهمن امیری‌مقدم» از نیروهای با سابقه و با تجربه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی و بومی استان کرمانشاه است.

پیش از این «هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه بود که در دوم مهرماه سال ۱۳۹۶ در این سمت منصوب شد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.