قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز دوشنبه دهم ژانویه ۲۰۲۲ (بیستم دی ماه ۱۴۰۰)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (دوشنبه ۲۰ دی) + عکس

وال استریت ژورنال

روزنامه وال استریت ژورنال مانند بسیاری از روزنامه های ملی آمریکا عکس اصلی خود را به سانحه آتش سوزی ساختمانی در نیویورک اختصاص داده که منجر به کشته شدن حداقل ۱۹ نفر شده است. این روزنامه همچنین در گزارشی به بالا گرفتن جنگ میان شرکت های خودروسازی برای فروش خودروهای الکتریکی خبر می دهد. شرکت های بزرگی مانند جنرال موتورز و فورد در تلاشند تا با فروش محصولات برقی خود از جمله خودروهای وانت برقی، اختلاف فروش با شرکت های خودروسازی استارتاپی مانند تسلا را کمتر کنند.

گلوبال تایمز

روزنامه گلوبال تایمز چاپ چین، در گزارش اصلی خود با عنوان «تیانجین در اولین مبارزه چین با اومیکرون» به قرنطینه کامل شهر مهم تیانجین و تست گیری از تمام سکنه این شهر پرداخته است. این روزنامه همچنین به کاهش تنش ها و درگیری ها در قزاقستان در میان دعوای لفظی آمریکا و روسیه در مورد این کشور پرداخته و از پیدا شدن مدارکی تازه توسط ماهنورد چینی خبر می دهد که وجود آب در ماه را ثابت می کند.

یواس‌ای تودی

روزنامه یواس ای تودی در پرونده اختصاصی خود، مشکلاتی که افراد سالخورده در طول دوران طولانی زندگی خود به خاطر آزار و اذیت های دوران کودکی تحمل می کنند را مورد بررسی قرار داده است. این روزنامه به عنوان نمونه اوضاع یک پیرمرد را بررسی می کند که به خاطر اتفاقات دوران کودکی خود هنوز عادت به گاز گرفتن دستانش دارد. یواس ای تودی همچنین مشکلات زیربنایی ساختار پزشکی و بهداشتی آمریکا را مورد بررسی قرار داده و این مشکلات را بسیار بزرگتر از اشتباهات ترامپ و بایدن در این عرصه لقب می دهد.

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست چاپ اسرائیل صحبت های نفتالی بنت نخست وزیر این رژیم را بازتاب داده که از ابتلای احتمالی ۴ میلیون اسرائیلی به اومیکرون در آینده ای نزدیک ابراز نگرانی کرده است. این روزنامه می گوید ۲۰۵ بیمار بدخیم به خاطر سویه اومیکرون مشاهده شده که در مدت یک هفته از لحاظ تعداد دوبرابر شده اند. جروزالم پست همچنین یافته های جدید باستان شناسان در منطقه عربه در جنوب حوضهٔ آبریز دریای مرده که بخشی از مرز میان اسرائیل و اردن را تشکیل می ‌دهد را بازتاب داده که از فناوری استخراج معدن توسط مردم این منطقه در سه هزار سال پیش خبر می دهد.

لوموند

روزنامه لوموند چاپ فرانسه در پرونده ای، هفته ای که گذشت و بعد از تعطیلی پایان سال میلادی، دوباره مدارس و مشاغل در فرانسه بازگشایی شده اند را مورد بررسی قرار داده است. این روزنامه با عکس جالبی در صفحه نخست خود که دانش آموزان را سراسیمه مشغول شستن دست هایشان نشان می دهد، و با تیتر «یک هفته پر فشار» وضعیت روحی و روانی مردم فرانسه بعد از اوج گیری دوباره کرونا در این کشور را نامساعد ارزیابی می کند.

نیویورک تایمز

همانگونه که پیش بینی می شد روزنامه نیویورک تایمز عکس و مطلب اصلی صفحه نخست خود را به آتش سوزی گسترده در ساختمانی در محله برانکس نیویورک اختصاص داده است. آتش سوزی که به گفته این روزنامه در نوع خود در چند دهه گذشته بی سابقه بوده و منجر به کشته شدن ۱۹ نفر شد. این روزنامه همچنین در گزارشی از شهر شیکاگو اوضاع سویه اومیکرون کرونا را در آنجا بسیار بد ارزیابی کرده و از آن بدتر اوضاع روحی و روانی شهر را نامساعد توصیف می کند.

تورنتو استار

روزنامه تورنتو استار چاپ کانادا در پرونده ای به مشکلات استان کلیدی اونتاریو در این کشور در رفع مشکل کمبود نیروی پزشکی خود مخصوصا در حوزه پرستاران پرداخته است. این روزنامه می گوید با اینکه این استان و مخصوصا مرکز آن یعنی شهر تورنتو از کمبود نیروی خدماتی پزشکی و پرستار رنج می برد و مسئولان بارها از نیاز به استخدام افراد بیشتری خبر می دهند، اما بسیاری از واجدین شرایط نمی توانند راهی برای ادامه تحصیل و یا کسب شغل پرستاری پیدا کنند. تورنتو استار همچنین مرگ باب سگت، استندآپ کمدین و بازیگر مطرح را در سن ۶۵ سالگی پوشش داده است.

گاردین

روزنامه گاردین عکس اصلی صفحه نخست خود را به بسمه بنت سعود کوچکترین فرزند سعود بن عبدالعزیز پادشاه سابق عربستان اختصاص داده است. بسمه بنت سعود که گاردین او را شاهزاده ای که از از رژیم سعودی انتقاد می کند لقب داده است، به تازگی پس از گذراندن مدتی در زندان به خاطر آنچه تلاش برای خروج غیر قانونی از کشور عنوان کرده بودند، آزاد شده است. این روزنامه همچنین در گزارشی به انتقاد از اختصاص بودجه ۴ میلیارد پوندی برای افزایش ایمنی ساختمان های انگلیس در مقابل آتش سوزی پرداخته و آن را ناکافی می داند.

فایننشیال تایمز

روزنامه فایننشیال تایمز گزارش اصلی خود را به وضعیت نامساعد گسترش مجدد کرونا در شهر تیانجین چین اختصاص داده و تست گیری از تمام ۱۴ میلیون سکنه این شهر را پوشش داده است. این روزنامه همچنین در میان بالا گرفتن هر چه بیشتر نگرانی ها پیرامون آغاز عملیات قریب الوقوع نظامی روسیه به سمت اوکراین، صحبت های رئیس ناتو را پوشش داده که اعلام کرده این سازمان برای درگیری ها در اروپا آماده است. فایننشیال تایمز همچنین در مقاله ای وجود تورم در اقتصاد بسیاری از نقاط جهان را گذرا ارزیابی می کند.

تایمز

روزنامه تایمز عکس اصلی صفحه نخست خود را به شادی هواداران نوواک جووکویچ ستاره تنیس صربستانی در شهر ملبورن بعد از رای دادگاه استرالیا به نفع او اختصاص داده است. حواشی پیرامون قرنطینه اجباری جوکوویچ توسط دولت استرالیا بسیار گسترده شده و با وجود امکان خروج او از قرنطینه اجباری، دولت استرالیا برنامه دارد که ویزای او را لغو کند. این روزنامه همچنین رکوردشکنی تعداد افراد بالای ۵۵ سال در بریتانیا که به خاطر اعتیاد به ماری جوآنا خواستار دریافت کمک شده اند را بازتاب داده است.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.