رئیس کمیته اجرای ساختار منطقه‌ای ضدتروریسم شانگهای با وزیر امور خارجه ازبکستان در شهر «تاشکند» دیدار و بر گسترش همکاری‌های متقابل در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی تاکید کرد.

 مبارزه با تروریسم محور دیدار وزیر خارجه ازبکستان و مقامات شانگهای

به گزارش قدس آنلاین، «روسلان میرزایف» که از اول ژانویه سال ۲۰۲۲ میلادی مدیریت کمیته اجرایی ساختار منطقه‌ای ضدتروریسم سازمان همکاری شانگهای را بر عهده گرفته است، با «عبدالعزیز کامل‌اف» وزیر امور خارجه ازبکستان در شهر «تاشکند» دیدار و گفت‌وگو کرد.

کامل‌اف با تبریک به «روسلان میرزایف» تاکید کرد: ازبکستان برای فعالیت ساختار منطقه‌ای ضدتروریسم سازمان همکاری شانگهای اهمیت زیاد قائل است.

در این دیدار، همکاری‌های متقابل در چارچوب ساختار منطقه‌ای ضدتروریسم سازمان همکاری شانگهای، روند اجرای توافقات به دست آمده و برنامه مراسم‌های قریب الوقوع در سطوح مختلف بررسی شد.

در تاریخ ۱۷ سپتامبر سال ۲۰۲۱ میلادی شورای روسای جمهور کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای نامزد «روسلان میرزایف» کارمند مسئول شورای امنیت ریاست جمهوری ازبکستان را به سمت رئیس کمیته اجرایی ساختار منطقه‌ای ضدتروریسم سازمان همکاری شانگهای تصویب کرد.  

وی جایگزین «جمعه‌خان غیاث‌اف» شد که در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ میلادی مدیریت کمیته اجرایی ساختار منطقه‌ای ضدتروریسم سازمان همکاری شانگهای را بر عهده داشت.

سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین المللی بین دولتی است که در تاریخ ۱۵ ژوئن سال ۲۰۰۱ میلادی در شانگهای چین از سوی قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شده است.

در نشست سازمان که روزهای ۸ و ۹ ژوئن سال ۲۰۱۷ میلادی در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شد، هندوستان و پاکستان عضو دائمی سازمان همکاری شانگهای‌ شدند.

در نشست روسای شانگهای در تاجیکستان نیز عضویت دائمی ایران مورد قبول اعضای این سازمان قرار گرفت.

اکنون افغانستان، مغولستان و بلاروس اعضای ناظر این سازمان هستند.

ترکیه، سریلانکا، ارمنستان، آذربایجان، نپال و کامبوج شریک گفت‌وگو با این سازمان هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.