حسین امیرجهانی» طراح و نویسنده سریال «نجلا» گفت: با توجه به درونمایه داستان بنا شده تا این سریال در ماه مبارک رمضان از شبکه سه پخش شود. قصه نیز از لحاظ محتوایی با مناسبت ماه مبارک رمضان همخوانی دارد.

«نجلا ۲» در ماه مبارک رمضان از تلویزیون پخش می شود

به گزارش قدس آنلاین، نجلا نام سریالی است که مهرماه ۹۹ روی آنتن شبکه سه رفت و پس از ۱۵ قسمت به پایان رسید. که عوامل آن به دلیل استقبال مردم آبادان و تماشاگران، تصمیم گرفتند که فصل دوم مجموعه نجلا را هم بسازند.

در فصل اول سریال نجلا چه گذشت؟

سری نخست مجموعه تلویزیونی نجلا در آبادان، شادگان و تهران تصویربرداری و ساخته شد. قصه سریال در سال ۱۳۵۸ اتفاق افتاده و درباره دختری به نام نجلا است، او دختری جنوبی با چشمانی روشن است که چشمانش بیانگر اسم او یعنی نجلا بوده و سختی‌های بسیاری را پشت سر می‌گذرد. فصل اول این سریال دارای داستانی عاشقانه و پرکشش پیرامون امام حسین بود بود و شب‌های محرم پخش می‌شد. این سریال به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و به تهیه‌کنندگی سعید سعدی در تابستان همان سال ساخته و شب‌های محرم پخش شد

نجلا دختری پزشک است که درکنار پدر و عمه اش زندگی می‌کند و همه روزه درحال تلاش برای شکست دادن مشکلتش است تا اینکه سر و کله عبد پیدا می‌شود و یک دل، نه صد دل، عاشق نجلا می‌شود و عبد برای اثبات عشقش به او حاضر می‌شود در روزگاری که مرزهای میان عراق و ایران بسته شده، نجا را به عراق ببرد.

در این میان نجلا نیز به پسر عاشق داستان وعده می‌دهد که اگر عبد بتواند او را از مرز رد کرده و به زیارت اربعین برساند به خواستگاری پسر عاشق جواب مثبت می‌دهد که در نهایت به علت سختی‌های راهشان اتفاق‌هایی برایشان می‌افتد.

به گفته کارگردان سریال نجلا، مضمونی عاشقانه‌ای دارد و در وهله بعدی حسّ میهن‌پرستی را در ذهن‌ها زنده می‌کند و داستان نجلا هم حول آن محور و اتفاق می‌چرخد. او بر این باور است که سریال از عشق زمینی به عشقی عرفانی و آسمانی می‌رسد و در تلاش است قصه را به همان عاقبت بخیری که پدران و مادرانمان می‌گویند ختم کند.

طبق گفته‌های تقیانی‌پور سیر و سلوکی رخ می‌دهد که معنی و مفهوم عشق از منظر دیگری به رخ کشیده می‌شود.

او گفته بود که برای ساخت این سریال دوربین اش را به جنوب برده تا نشان بدهد جنوبی‌ها در سال های۵۸ چگونه زندگی می‌کردند، آداب و رسوم شان چطور بوده و… در واقع کارگردان سعی کرده با این اتفاق هم، تهران گریزی داشته باشد و هم به جنوبی‌ها ادای دین کند.  

اما فصل دوم این سریال با اشغال خرمشهر و وارد شدن عبد به جنگ شروع می‌شود. که با تایید کارگردان در ۳۲قسمت و در فضای متفاوت و لوکیشن‌های متعددی می گذرد  و قصه در شهرهای در تهران و اهواز روایت خواهد شد.

  «حسین امیرجهانی» طراح و نویسنده سریال «نجلا» به کارگردانی خیرالله تقیانی پور، در توضیح داستان سری دوم این سریال گفت: مشغول نگارش قسمت های پایانی سریال هستم.  قصه فصل دو، حوالی سال های ۵۸ و ۵۹ است و بازه زمانی یکساله در ادامه داستانی است که در فصل یک اتفاق افتاد. در این فصل قصه از مسیر بازگشت از کربلا به نجف روایت می شود و تمرکز آن بیشتر روی حصر آبادان است.

وی ادامه داد: مساله ای که تا کنون کمتر به آن پرداخته شده است و اهمیت آن زیر سایه اشغال خرمشهر مانده است. البته نجلا یک سریال عاشقانه است که در همچنان در بستر تاریخی و حوادث جذاب و گیرا روایت می شود. برای همین این نوید را به مخاطبین این سریال می دهم که در فصل دوم شاهد قصه ای جذابتر خواهند بود.

این نویسنده همچنین درباره زمان پخش این سریال بیان داشت: با توجه به درونمایه داستان بنا شده تا این سریال در ماه رمضان از شبکه سه پخش شود. قصه نیز از لحاظ محتوایی با مناسبت ماه مبارک رمضان همخوانی دارد و به نسبت فصل قبلی پر تعلیق تر و پر ماجرا تر و پیچیده تر است.

وی افزود: از آنجایی که بخشی از قصه به مسیر بازگشت کربلا تا نجف می پردازد، حرم امیرالمومنین و نقاطی از شهر نجف و مسجد کوفه از لوکیشن هایی است که باید طبق روند قصه برای تصویربرداری به آنجا برویم. امیدوارم که به جهت تولیدی و شرایط اقتصادی شرایطی برای گروه تولید کننده فراهم شود که بتوانیم برای ضبط سکانس های مورد نظر به عراق برویم.

داستان سریال نجلا شاید برای اولین بار در قالب یک سریال به تصویر کشیده می‌شد. درست در روزهای پایانی سال ۵۸ قصه عاشقانه‌ای در آبادان شکل می‌گیرد.

قصه فصل نخست این سریال درباره دختری عراقی به نام نجلا با پیشه پرستاری بود. عبد خواستگار سمج او برای رسیدن به نجلا در تلاش بود تا هر مانعی را از سر راهش بردارد و برای همین از هیچ تلاشی فروگذار نبود. از سویی زندگی که نجلا در گذشته داشته و ورود به اربعین سرخ تا آخر عمر در مقابل چشمانش مرور می‌شود.

نجلا چند سال پیش در عراق ازدواج کرده و یک فرزند با نام حسین دارد و همه تلاشش را به کار می‌گیرد تا برای حتی یک بار هم که شده حسین را از نزدیک ببیند به همین خاطر به همراه چند نفر از بستگان راهی عراق می‌شوند.

در این سریال فضای ملتهب سال‌های ۵۸ و درگیری با عراق و بعثی‌ها و عبور از مرز عراق که در آن زمان کار ساده‌ای نبود، به تصویر کشیده شد. اما قصه فصل دو از ادامه سفر نجلا به عراق آغاز می‌شود و تا زمان اشغال خرمشهر و ورود شخصیت‌های اصلی داستان به جنگ میان ایران و عراق نیز ادامه پیدا می‌کند و قصه در فصل جدید فضای جنگی دارد.

جایگزین بازیگر نقش اصلی سریال نجلا چه کسی است؟

رسول زاده و ایفای نقشی با لهجه عراقی

سارا رسول زاده که تا به حال در قامت مجری و بازیگر دیده شده است، در این سریال نقش «نجلا» را ایفا می‌کرد. دختری با لهجه عربی که اواسط قصه برای پیدا کردن فرزندش به عراق می‌رود.

رسول زاده تا قبل از حضور در نجلا، در سریال پرده نشین برای تلویزیون بازی کرده بود و پس از آن دیگر در تلویزیون حضور نداشت.

محیا دهقانی جایگزین سارا رسول زاده شد

طراح و نویسنده این سریال درباره تغییر بازیگر نقش اصلی «نجلا» نیز گفت: درست است که مردم با بازیگر قبلی نقش نجلا ارتباط برقرار کرده بودند اما معتقدم مردم بیشتر شخصیت نجلا برایشان مهم بود و عاشق کارکتر نجلا بودند نه ایفاگر بازیگر آن. خانم محیا دهقانی هم به خوبی از پس این نقش که در فصل دوم از پیچیدگی های شخصیتی بیشتری برخوردار شده بر آمده است. به همین خاطر همانطور که مخاطبین در فصل یک با کارکتر نجلا همذات پنداری کرده و با او همراه شده اند در فصل دو نیز با عاشقانه نجلا و عبد همراه خواهند شد.

امیرجهانی در پایان در پاسخ به زمان پایان تصویربرداری این سریال افزود: تا کنون در بیش از ۲۵۰ لوکیشن کار کردیم و به خاطر تعدد لوکیشن و خطوط قصه موازی پیش بینی می شود تا پایان فروردین ماه درگیر تولید سریال خواهیم بود.

 این روزها تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «نجلا ۲» به کارگردانی خیرالله تقیانی پور  و تهیه کنندگی سعید سعدی در آبادان ادامه دارد.

در این سریال حسام منظور، محیا دهقانی، آزیتا حاجیان، ایوب آقاخانی، سوگل طهماسبی، تورج فرامرزیان، مصطفی ساسانی بازی می کنند.

داستان فصل دوم این سریال درباره اشغال خرمشهر است و عبِد در این فصل نقش محوری در داستان دارد.

در  فصل نخست این سریال حسام منظور نقش عبد دشتی، سارا رسول‌زاده نجلا، آزیتا حاجیان، ملیکا شریفی‌نیا، هدایت هاشمی، سیدمهرداد ضیایی، سوگل طهماسبی، مصطفی ساسانی، جواد پورزند، علی غابشی و … به ایفای نقش پرداختند.

سایر بازیگران عبارتند از: مرتضی شاه‌کرم، بدرالسادات برنجانی، محسن پوشایی، حسین شفیعی، تورج فرامرزیان، وحید نفر، جمال بیات، ابراهیم گله‌ دارزاده، رستا رضوی، مهدی ملاک، سیامک توده‌ فلاح، اسحاق احمدپور، محسن مرادی، امیر دهلکی، سامان خلیلیان و (با هنرمندی) هدایت هاشمی، سید مهرداد ضیایی و آزیتا حاجیان بازیگرانی هستند که در فصل جدید این سریال به ایفای نقش می‌پردازند.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ریحانه ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    0 0
    با بازی حسام منظور عالی میشه
  • نجلا ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    0 0
    به نظر من فصل ۲ عاللللیی