رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مشهد از تردد ۴۲ هزار دستگاه خودرو در بزرگراه مشهد-چناران خبر داد.

تردد ۴۲هزار دستگاه خودرو در بزرگراه مشهد-چناران

به گزارش قدس انلاین، حسین شیرمحمدیان  افزود: به دلیل وجود شهر جدید گلبهار، شهرک صنعتی و کارخانه های تولیدی در حاشیه جاده مشهد-چناران معمولا تردد روزانه در ساعات هفت تا هشت، ۱۳ تا ۱۴ و ۱۷ تا ۱۹ بسیار پرحجم است.

وی ادامه داد: اقدام رانندگان در تغییر مسیر و دور زدن در این بزرگراه پرتردد موجب ایجاد توقف خودروها، انسداد و گره ترافیکی می شود عمده این گره ها در محدوده میثاق در کیلومتر پنج و در محدوده سه راه فردوسی در کیلومتر ۱۱ بزرگراه مشهد به چناران ایجاد می شود که کندی و اتلاف وقت زیادی را برای خودروهای عبوری در این مسیر ایجاد می‌کند.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید:

بزرگراه مشهد-چناران به بهره‌برداری می‌رسد

کنارگذر شمالی محل بیشترین تجاوز به حریم راههای مشهد است

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مشهد میزان تردد ۲۴ ساعته در این بزرگراه را ۴۲ هزار دستگاه خودرو عنوان کرد و گفت: تنها راه چاره برای تسهیل تردد در گره های ترافیکی یادشده ایجاد تقاطع غیر همسطح است.

شیرمحمدیان به اقدام مثبت شهرداری مشهد در ساخت تقاطع غیرهمسطح در محدوده شهری میثاق اشاره کرد و افزود: در حال حاضر شهرداری مشهد تا محدوده سه راه فردوسی که در حوزه راهداری قرار دارد، اقدام به اخذ عوارض شهری کرده و پروانه ساخت و ساز صادر می کند لذا مطابق وعده شهرداری منطقه هشت شایسته است پیگیر ساخت تقاطع غیرهمسطح در محدوده سه راه فردوسی نیز باشد.

وی اضافه کرد: از محدوده کارخانه شیر پگاه در کیلومتر ۱۵ بزرگراه مشهد - چناران در عمل ترافیک خودروها روان شده است و دیگر در این مسیر شریانی و مهم با گره های ترافیکی مواجه نیستیم.

او طول راه های اصلی و فرعی شهرستان مشهد را ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: ۸۰۰ کیلومتر از این میزان شامل آزادراه و بزرگراه های مهم و پرتردد و یا همان راه های شریانی است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.