وزیر نفت گفت: با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و شناسایی بازارهای مختلف سعی خواهیم کرد تولید و فروش یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت در سال ۱۴۰۱ تحقق پیدا کند.

تولید و فروش یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت در سال ۱۴۰۱

به گزارش قدس آنلاین، جواد اوجی روز شنبه در حاشیه نشست کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ که با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه با منظور  بررسی بخش درآمدی لایحه کل بودجه برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه امروز در بحث تبصره‌های ۱و ۱۴ لایحه بودجه که عمدتاً درآمدهای ناشی از فروش و صادرات نفت، میعانات گازی و فرآورده‌ها بود توضیحات کاملی را خدمت اعضای کمیسیون تلفیق ارائه کردیم.

وزیر نفت ادامه داد: دوستان سوالات و ابهاماتی درباره درآمدها داشتند که با توجه به جداولی که در حوزه تبصره ۱۴ تنظیم شده، همچنین فروش فرآورده‌ها در داخل و هم درآمدهای صادراتی و هم فروش گاز در بخش داخلی و صادرات نفت و میعانات گازی که در تبصره یک بود،به این سوالات پاسخ داده شد.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید:

جلوگیری از خام‌فروشی نفت، راهی برای دورزدن تحریم

اختصاص ۱۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی به هر کارت ملی

ایجاد ظرفیت تولید ۸۰ میلیون بشکه‌ای نفت با احیای چاه‌های کم‌بازده

وی خاطرنشان کرد: با تلاشی که در حوزه وزارت نفت در چند ماه اخیر در حوزه فروش نفت و میعانات و هم صادرات گاز و هم فروش محصولات پتروشیمی صورت گرفته روند رو به بهبود و رشد بوده و درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت، میعانات گازی، خالص گاز صادراتی، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیر داشته است.

وزیر نفت ادامه داد: با تلاشی که همکاران ما در حوزه وزارت نفت با استفاده از تمام ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و شناسایی آن به‌کار گرفته‌اند و همچنین بازاریابی که در بسیاری از کشورها انجام می‌دهیم، اعداد و ارقامی که در بودجه و لایحه‌ای که از سوی دولت به مجلس پیشنهاد شده در سال ۱۴۰۱ محقق می‌شود.

اوجی در پاسخ به سوالی مبنی بر تحقق تولید و فروش یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت اظهار کرد: با لطف پروردگار و همت همه همکارانمان در این حوزه و با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و شناسایی بازارهای مختلف تمام تلاش ما و همکاران این است که این عدد یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه تحقق یابد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.