قدس آنلاین نگاهی دارد به مجلات جهان در هفته ای که گذشت.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس

ویک

هفته نامه ویک در جدیدترین شماره اش در گزارشی با عنوان «آمریکا در خطر» نگرانی ها پیرامون آینده ایالات متحده را بررسی می کند. این نشریه در طراحی جالب توجه بر روی جلد خود که عقاب «یکی از نمادهای اصلی آمریکا» را توسط رئیس جمهوری نامشخص در حال سر بریده شدن نشان می دهد، قصد دارد به این سوال پاسخ دهد که آیا «دموکراسی می تواند از چند قطبی سازی، دروغ بزرگ و انتخابات بعدی آمریکا زنده بیرون بیاید؟» ویک همچنین به درگذشت سیدنی پوآتیه در سن ۹۴ سالگی در مقاله ای با عنوان «اولین ستاره سیاهپوست هالیوود» واکنش نشان داده است.

نیویورکر

هفته نامه نیویورکر در تازه ترین شماره خود، طرح روی جلدش را که یکی از معروفترین بخش های این نشریه است، به سالگرد واقعه ای تاریخی اختصاص داده است. لحظه دستگیری مارتین لوتر کینگ جونیور رهبر جبنش سیاهپوستان آمریکا در دهه ۵۰ و ۶۰ همین طرح است. لحظه جالب توجه دستگیری کینگ جوان که در ابتدای فعالیت های جدی خود قرار داشت، در سال ۱۹۵۸ در شهر مانتگومری ایالت آلاباما توسط یکی از معروفترین عکاسان خبری جهان یعنی چارلز مور عکس برداری شد و در این شماره نیویورکر تبدیل به طرحی گرافیکی شده است.

اسپکتیتور

هفته نامه اسپکتیتور طرح جلد تازه ترین شماره خود را به حواشی داغ این روزها پیرامون نخست وزیر بریتانیا اختصاص داده است. بعد از افشای برگزاری یک مهمانی پر جمعیت با حضور بوریس جانسون در لندن در میان نگرانی ها پیرامون سویه جدید کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی، اسپکتیتور در طرح روی جلد او را در حالی که با سر به زمین سقوط کرده نشان داده و با تیتر «آیا تمام شد؟» این اتفاق را مانند تیر خلاصی بر آینده کاری آقای نخست وزیر می داند.

نیواستیتسمن

هفته نامه نیواستیتسمن پرونده اصلی این شماره خود را با تیتر «دوران خشم اقتصادی» منتشر کرده است. این نشریه در پرونده خود می خواهد به این سوال پاسخ دهد که چرا شورش ها و قیام طبقه متوسط در چند وقت گذشته این قدر در تمامی جهان گسترده شده است. نیواستیتسمن همچنین در مقاله ای به حواشی پیش آمده جدید پیرامون جی کی رولینگ نوسینده مشهور کتاب های هری پاتر می پردازد. او که در هر مورد اجتماعی و سیاسی نظراتش سروصدای زیادی به پا می کند، اخیرا به ضد یهود بودن متهم شده است و در این مقاله، گفته شده که نباید اینقدر از هر صحبت او برداشت های جنجالی شود.

بلومبرگ بیزینس ویک

هفته نامه بلومبرگ بیزینس ویک در تازه ترین شماره خود نگاهی ریزبینانه از آن چیزی که جهان در سال ۲۰۲۲ پیش رو خواهد داشت به مخاطبینش ارائه می دهد. این نشریه که هر سال اولین شماره سال نوی خود را با این سبک و سیاق طرح روی جلد عرضه می کند و فقط رقم سال میلادی رو تغییر می دهد، پیش بینی خود را در موضوعات بسیار متنوعی ارائه می دهد، که از وانت های الکتریکی گرفته تا تورم، تاکسی های پرنده و انتخابات را شامل می شود. این نشریه اقتصادی همچنین ۵۰ شرکت در حال اوج گیری را نیز به خوانندگان خود معرفی کرده است.

نیوزویک

هفته نامه نیوزویک، تازه ترین شماره خود را به صورت کلی به موضوع تغییرات آب و هوایی و پیامدهای آن اختصاص داده است. این مجله در همین رابطه مصاحبه ای اختصاصی با شاهزاده چارلز ترتیب داده که وی در مورد نقشه های بریتانیا برای مقابله با تغییرات آب و هوایی صحبت به میان آورده است. او در بخشی از صحبت های خود که به عنوان تیتر اصلی این شماره نیوزویک نیز انتخاب شده، «فرزندانمان ما را قضاوت خواهند کرد» را گفته که نشان از تاثیر بلندمدت تغییرات آب و هوایی در نسل های آینده می دهد.

اکونومیست

هفته نامه اکونومیست در پرونده ای به ظهور شکل جدیدی از دخالت های دولت در کار شرکت ها و تجارت ها در در دوران کنونی سراسر جهان می پردازد. این نشریه در گزارش خود که برای آن تیتر «مراقب دولت رئیس‌مآب باشید» شکل افزایش دخالت گری دولت ها را در سیستم های اقتصادی کشورها زیر ذره بین برده است. اکونومیست همچنین مقاله های مختلفی در مورد قزاقستان و حواشی مهمانی بوریس جانسون منتشر کرده و در مقاله ای دیگر می خواهد به این سوال پاسخ دهد که آیا دادن انعام واقعا در بهتر گرفتن خدمات تاثیر دارد؟

اشپیگل

هفته نامه اشپیگل چاپ آلمان در تازه ترین شماره خود در پرونده ای به انتقاد از شکل اجباری زدن واکسن در این کشور پرداخته است. این نشریه در طرح روی جلد خود که کارل لاترباخ وزیر بهداشت جدید آلمان را در شمایل جیمز باند نشان می دهد اما به جای تفنگ با سرنگی کج به تصویر کشیده شده، معتقد است برنامه واکسن اجباری نه تنها نتوانست کمک خاصی به افزایش میزان زدن واکسن در آلمان داشته باشد بلکه از لحاظ اجتماعی و سیاسی این کشور را چند تکه کرده است.

نیو یوروپین

هفته نامه نیو یوروپین در طراحی روی جلد خود ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را نشان می دهد که مانند عروسک های خیمه شب بازی در حال حرکت دادن جو بایدن و بوریس جانسون رئیس جمهور آمریکا و نخست ویزر بریتانیا است. این نشریه در این گزارش خود با عنوان «پایان بازی» معتقد است که پوتین می خواهد کشورهای اروپایی را از هم دور کرده و به این ترتیب بر این قاره حکمرانی کند. نیو یوروپین همچنین در مقاله ای کشورهای غربی را به خیانت بر علیه افغانستان متهم کرده است.

نِیشِن

هفته نامه نیشن در تازه ترین شماره خود در پرونده ای، به انتقاد از سیستم خشن پلیس آمریکا در قبال بی خانمان ها پرداخته است. این نشریه در پرونده خود با عنوان «چگونه بی خانمانی تبدیل به جرم در حد اعدام شد» می گوید رفتار پلیس آمریکا نسبت به بی خانمان حتی آن هایی که در مراکز دولتی و خیریه نگهداری شده و غذارسانی می شوند، سبب مرگ چندین نفر در چند وقت اخیر شده که یکی از این افراد به نام «جولین نِز» که به تازگی در ۳۹ سالگی کشته شد، سوژه این هفته نامه است.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.