با توجه به بالا بودن استقبال از سفرهای زیارتی به سوریه، زائران پس از ثبت‌نام تنها سه ساعت برای پرداخت هزینه سفر مهلت دارند، در غیر این صورت ثبت‌نام آنها لغو می‌شود تا سایر افراد امکان ثبت‌نام در ظرفیت خالی را داشته باشند.

استقبال از سفرهای سوریه افزایش یافت/ مهلت ۳ ساعته برای پرداخت هزینه سفر

به گزارش قدس آنلاین، سفر زیارتی به سوریه از ۱۲ دی‌ماه از سوی سازمان حج و زیارت آغاز شد و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، متقاضیان سفر سوریه در روزهای یکشنبه و پنج‌شنبه در قالب کاروان‌های ۲۵ نفره از ایستگاه پروازی تهران به دمشق اعزام می‌شوند.

در این دوره، اعزام‌های سوریه در بسته‌های زیارتی چهار شب و پنج روز با هزینه ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سه شب و چهار روز با هزینه هشت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان صورت می‌گیرد.

با توجه به تسریع روند ثبت‌نام متقاضیان سفر زیارتی به سوریه، از این پس دفاتر زیارتی می‌توانند از طریق سامانه زیارت برای ثبت‌نام مشتاقان زیارت حرم حضرت زینب و حضرت رقیه سلام الله علیهما اقدام کنند.

هم‌اکنون در سامانه زیارت، سه کاروان برای نام‌نویسی وجود دارد؛ به طوری که ظرفیت ۲۵ و ۲۶ نفره برای کاروان‌ها در ۳۰ دی‌ماه، سوم و هفتم بهمن‌ماه اعلام شده است که زائران پس از ثبت‌نام باید هزینه سفر را به صورت اینترنتی در مدت کوتاهی پرداخت کنند، در غیر این صورت ثبت‌نام افراد لغو می‌شود تا سایر علاقه‌مندان امکان نام‌نویسی در ظرفیت‌های خالی را داشته باشند.

البته به دلیل استقبال بالای زائران از سفرهای زیارتی سوریه افراد باید حداکثر سه ساعت پس از ثبت‌نام، هزینه سفر را واریز کنند، به طوری که در ساعات ۱۰، ۱۴ و ۱۸ ظرفیت‌های خالی مشخص می‌شود و افراد در این زمان‌ها می‌توانند ثبت‌نام کرده و پس از پرداخت هزینه، سفر خود را قطعی کنند.

در حال حاضر سفر سوریه فقط از ایستگاه پروازی تهران و با پرواز ماهان انجام می‌شود. اما در سفر اخیر رئیس سازمان حج و زیارت به دمشق و موافقت طرف سوری، قرار است سایر شرکت‌های هواپیمایی و ایستگاه‌های پروازی که تعداد زائران آنها به اندازه یک پرواز باشد، به جمع ایستگاه‌های پروازی سوریه اضافه شوند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.