مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۲۴۹ نفر مبتلا به امیکرون در مشهد شناسایی شده که تا این لحظه در بین این مبتلایان فوتی نداشته‌ایم.

سهمیه آسترازنکا به مشهد تحویل داده نشد/ابتلای ۲۴۹ نفر به امیکرون در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد پهلوان  اظهار کرد: به محض تخصیص سهمیه واسکن آسترازنکا مشکلی برای تزریق دوزهای اول و سوم نخواهیم داشت زیرا این سهمیه به میزان کافی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در  ۲۴ ساعت گذشته در خراسان رضوی ۱۱۱ بیمار جدید بستری شده‌اند. بر این اساس تعداد بستری‌های جدید به ۳۵۳ نفر رسیده که از این تعداد ۱۱۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

«اُمیکرون» جان گرفت؛ زنگ تفریح تمام شد

آمار مبتلایان به امیکرون به ۱۱۶۲ مورد رسیده است

اطلاعات کافی از رفتار اومیکرون نداریم/ فقط واکسن بزنیم

پهلوان با اشاره به وضعیت با ثبات بیماری کرونا در استان تصریح کرد: در این شرایط نکته مهم تزریق دوز سوم است زیرا بعد از گذشت پنج ماه از تزریق دوز دوم ایمنی بدن کاهش پیدا می‌کند و با توجه به شیوع سویه امیکرون احتمال افزایش مبتلایان وجود خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در حال حاضر میزان تزریق دوز سوم در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ۱۷ درصد رسیده است.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر لزوم افزایش رعایت نکات بهداشتی توسط شهروندان ادامه داد: در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌ها کمتر از حد انتظار است. شهریور ماه و در شرایط پیک میزان رعایت پروتکل‌ها ۸۵ درصد بود اما هم‌اکنون سطح رعایت پروتکل‌ها به ۵۰ درصد رسیده است.

پهلوان خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد سه هفته آینده روزهایی تعیین‌کننده است. در صورت رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و افزایش واکسیناسیون در اواخر بهمن ماه شرایط خوبی را خواهیم داشت؛ در غیر این صورت پایان بهمن ماه وضعیت نگران‌کننده خواهد بود.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.