رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به درخواست برخی استان‌ها برای اعزام زائران به سوریه از همان استان، گفت: پیش‌ثبت‌نام سفر به سوریه بزودی در همه استان‌ها آغاز می‌شود تا بر اساس تعداد زائران، برای استان‌ها پرواز پیش‌بینی کنیم.

رشیدیان: پیش‌ثبت‌نام سفر سوریه در همه استان‌ها بزودی آغاز می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سفر به سوریه با توجه به برخی از محدودیت‌ها فقط از ایستگاه پروازی تهران در حال انجام است و زائران در قالب کاروان‌های ۲۵ نفره، ۲ بار در هفته از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم دمشق می‌شوند.

با توجه به استقبال زائران برخی از استان‌ها برای تشرف به این سفر معنوی، سازمان حج و زیارت اعزام زائران از سایر شهرها و ایستگاه‌های پروازی را نیز در دستور کار قرار داده است تا از این طریق زائر استان‌های متقاضی سفر سوریه بتوانند از شهرهای خود به صورت مستقیم به سوریه مشرف شوند. این امر در حالی است که تاکنون همه پروازهای سوریه از فرودگاه امام خمینی (ره) انجام گرفته است و زائران استان‌های مختلف هم برای تشرف به حرم عمه سادات باید به تهران سفر کنند و بعد، از ایستگاه پروازی تهران به دمشق اعزام شوند.

بر همین اساس، علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس از برنامه‌ریزی به منظور پیش‌ثبت‌نام سفر زیارتی به سوریه در همه استان‌ها خبر داد و گفت: با توجه به استقبال زائران برای تشرف به سفر زیارتی سوریه در استان‌های مختلف، به دفاتر زیارتی استان‌ها اعلام کردیم که از متقاضیان این سفر معنوی پیش ثبت‌نام به عمل بیاورند تا از این طریق برای ارائه خدمات و ثبت‌نام از علاقه‌مندان به زیارت حرم حضرت زینب سلام الله علیها اقدام شود.

وی با اشاره به درخواست دفاتر زیارتی برخی از استان‌ها برای اعزام زائران به سوریه از شهرهای خود، تصریح کرد: پس از آغاز اعزام زائران به سوریه، دفاتر زیارتی شهرهای مشهد، اهواز، شیرازی، اصفهان، تبریز و کرمان خواستار برقراری سفر مستقیم به سوریه بودند. بر همین اساس، در نظر گرفتیم که در همه استان‌ها پیش ثبت‌نام را در روزهای آینده آغاز می‌کنیم تا تعداد متقاضیان هر استان را احصا کنیم و بر اساس تعداد زائران، پرواز نیز برای استان‌ها پیش‌بینی کنیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.