دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی حداکثر سقف پرداخت سود سپرده بانکی را اعلام کرد.

اعلام حداکثر  سقف پرداخت سود سپرده  بانکی

به گزارش قدس آنلاین، طبق مصوبه شورای پول و اعتبار نباید سود بانکی بیش از ۱۸ درصد باشد اما برخی بانک‌ها این مصوبه را دور می‌زنند و گاهی برخی از بانک‌ها سود ۲۴ درصدی هم به سپرده‌گذاران خود وعده می‌دهند.

برخی از بانک‌های خصوصی و دولتی با توجه به افزایش میزان مطالبات خود از مجموعه‌های دولتی و افزایش تورم ناگریز برای جذب سرمایه‌های بیشتر میزان سود خود را افزایش داده و   به صراحت اعلام کرده‌اند که در طرح‌های جدیدخود سود بیش از ۲۰ درصد به سپرده‌گذاران پرداخت می‌کنند.

اما در این رابطه دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: بر اساس بخش نامه بانک مرکزی ، همه بانکهای دولتی و خصوصی حداکثر نرخ سود سپرده ای که می توانند به مشتریان پرداخت کنند ۱۸درصد می باشد.

قیطاسی  با بیان اینکه هیچ بانکی مجاز به پرداخت سود بیشتر ازاین نرخ نمی باشد ، افزود: اگر بانکی بیشتر از این مبلغ را به مشتریان پرداخت کند تخلف کرده و بانک مرکزی  و هیات انتظامی این مجموعه به عنوان دستگاه نظارتی بر بانک ها ، گزارش و پرونده تخلف  این بانک  را تهیه کرده و برخوردهای قانونی را با آنها انجام خواهد داد.  

وی ادامه داد: دستورالعمل های بانک مرکزی برای همه بانک ها و موسسات مالی و اعتباری که دارای مجوز هستند لازم الاجرا است از اینر و هیچ بانکی چه دولتی و چه خصوصی مجاز نیست که بخش نامه ای خارج از بخش نامه های بانک مرکزی را اجرایی کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.