وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از هدفگذاری تولید حداقل ۲۰ فیلم در موضوعات فاخر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و آثار ارزشی در سال آینده خبر داد و گفت: تلاش خواهیم کرد حداقل ۵ فیلم درباره دفاع مقدس همراه با تولیدی فاخر را داشته باشیم.

تولید ۲۰ فیلم سینمایی مبتنی بر ارزش‌های انقلاب در سال آینده

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی امروز  در وبینار جشنواره ملی ترجمان فتح با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی، در ابتدای سخنان خود علت عدم حضور خود را ابتلا به بیماری کرونا اعلام کرد و افزود: در سفر به کشور امارات متاسفانه به بیماری کرونا مبتلا شده‌ام و هم اکنون در منزل در حال استراحت و درمان هستم.

وی به نشست چندی پیش خود با فعالان ترجمان فتح و ارائه توضیحات لازم درباره جریان دقیق فعالیت‌های کمی و کیفی این عزیزان اشاره کرد و گفت: جای بسی خوشحالی است که اتفاقات خوبی در امر ترجمه رقم خورده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به  نیاز ترجمه در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به عنوان یکی از مطالبه های رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: نام و یاد شهدا همیشه زینت‌بخش مجالس بوده و به آنجا نورانیت بخشیده است.

به گفته وی، مخاطبین فرهنگ دفاع مقدس منحصر به فرزندان ایران و جهان اسلام نیست بلکه متعلق به همه آزادی‌خواهان و عدالت‌خواهان جهان است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در دیدارها و سخنان امام راحل پیام‌هایی را در مورد انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ویژه در پیام سال ۶۶ و ۶۷ تمام خطاب‌های ایشان به مستضعفین است، مطالبه ایشان در مورد جبهه مستضعفین نهایتا منجر به تشکیل بنیادی به این نام شد.

به گفته وزیر فرهنگ، پیام انقلاب اسلامی را پیامی جهانی دانست که هر فردی در هرجایی بافطرت خود این پیام را شنیده باشد حتما به آن علاقمند شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد: اقدامات ترجمان فتح آغاز کننده نهضتی در حوزه ترجمه باشد تا در آینده بتوانیم آثار فاخر و ارزشمندی در حوزه های مختلف ارزشی به ویژه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تولید و در اختیار جامعه قرار دهیم.

وی با ذکر این نکته که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به دنبال حضور موثر در عرصه ترجمه آثار فاخر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به زبان‌های خارجی هستیم، ابراز امیدواری کرد تا برای موفقیت هرچه بیشتر بتوانیم در این امر کمک شایان داشته باشیم.

رئیس شورای هنر در ادامه سخنان خود درباره تلاش‌های این وزارت‌خانه در امر تولید فیلم‌های دفاع مقدسی نیز یادآور شد: یکی از کارهای مهم ما که در حوزه سینما و بنیاد فارابی در حال انجام است هدف‌گذاری تولید حداقل بیست فیلم در سال آینده است، البته مجموعه‌های ارزشی هم به این مجموعه ما پیوسته و دولت و شخصیت آقای رئیس جمهور نسبت به این موضوع توجه ویژه دارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در سال آینده تلاش داریم حداقل ۵ فیلم در خصوص حوزه دفاع مقدس همراه با تولیدی فاخر را داشته باشیم، در تفاهم‌نامه‌هایی که با کشورهای مختلف نیز داریم موضوع فیلم‌های سینمایی را دنبال می‌کنیم تا از طریق این تفاهم‌نامه‌ها بتوانیم فیلم‌هایی را با دوبله و زیرنویس مناسب در اختیار کشورهای دیگر قرار دهیم.

اسماعیلی گفت: بنا براین است که این مسیر را با قدرت ادامه دهیم و در تمام حوزه‌های فرهنگی و هنری از جمله سینما، تئاتر، کتاب و ... به دنبال ارائه خدمتی در جهت معرفی ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستیم.  

منبع: ایرنا

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.