در آستانه میلاد حضرت زهرا سلام‌الله علیها کربلا غرق نور شد و نه تنها حرم‌ها، بلکه خیابان‌های منتهی به بین‌الحرمین نیز تزئین شد. همچنین حدود ۵۰۰ زائر ایرانی در قالب بیش از ۱۰ کاروان خود را به کربلا رساندند.

تشرف ۵۰۰ زائر ایرانی به کربلا همزمان با میلاد حضرت زهرا/ کربلا غرق نور شد

به گزارش قدس آنلاین، در آستانه میلاد بانوی دو عالم حضرت زهرا سلام الله علیها، کربلا غرق نور و شادی شده است. در خیابان‌های منتهی به حرم ارباب و حضرت عباس علیهم السلام نیز چراغانی شده و پرچم‌های سبزرنگ مزین به نام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در ورودی‌های مغازه‌های اطراف حرم خودنمایی می‌کند.

تشرف ۱۲۰ هزار زائر به حرم امام حسین (ع) در روز گذشته

همزمان با سالروز میلاد حضرت زهرا سلام‌الله علیها، هر ساله کربلا مملو از جمعیت می‌شود و هر کسی سعی دارد با حضور در این قطعه از بهشت، سالروز ولادت مادر سادات را به سیدالشهدا علیه‌السلام تبریک گوید،  تا جایی که به گفته یکی از خادمان حرم امام حسین علیه‌السلام روز گذشته بیش از ۱۲۰ هزار زائر به کربلا و حرم امام حسین علیه‌السلام مشرف شدند که البته اغلب آنها زائران عراقی از شهرهای مختلف بودند.

حرم حسینی در آستانه میلاد مادر سادات تزئین شد

خادمان حرم امام حسین علیه‌السلام نیز در آستانه میلاد سیدة نساءالعالمین حرم آن حضرت را با پارچه‌های سبزرنگ مزین به نام حضرت صدیقه کبری سلام‌الله علیها تزیین کردند و قرار است عصر امروز حرم‌های کربلا گل‌آرایی شود.

البته بخشی از فضای حرم امام حسین و حضرت عباس علیهم السلام گل‌آرایی شده است، اما ضریح حرم‌های مطهر عصر امروز گل‌آرایی می‌شود. در حرم سقای دشت کربلا نیز علاوه بر گل‌آرایی، چلچراغی نزدیک ورودی ضریح قرار گرفته و در مراسم میلاد مادر سادات روشن خواهد شد.

حدود ۵۰۰ ایرانی در کربلا حضور دارند

شب گذشته در آستانه میلاد بانوی دو عالم، جمعی از زائران در حالی که کربلا مه‌آلود بود، به حرم ارباب مشرف شده و به زیارت و دعاخوانی مشغول بودند. همچنین زائران ایرانی که در دو سال گذشته به دلیل وضعیت عراق و شیوع کرونا امکان تشرف به کربلا نداشتند، خود را به زیارت امام حسین علیه‌السلام رسانده‌اند؛ به طوری که به گفته مسؤولان حدود ۵۰۰ زائر ایرانی در قالب بیش از ۱۰ کاروان زیارتی زیر نظر سازمان حج و زیارت در کربلا حضور دارند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.