قدس آنلاین نگاهی دارد به مجلات جهان در هفته ای که گذشت.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس

ویک

هفته نامه ویک در تازه ترین شماره خود در گزارشی به نزدیک شدن هر چه بیشتر روسیه به حمله به اوکراین می پردازد. این نشریه با طرح جلد جالب توجهی که پوتین را مشغول بازی شطرنج نشان می دهد، و با انتخاب تیتر «پوتین در موقعیت حمله» می خواهد به این سوال پاسخ دهد که آیا آمریکا و ناتو می توانند روسیه را در مسیر کیش و مات کردن اوکراین متوقف کنند؟ ویک همچنین در مقاله ای به شکست بایدن و دموکرات ها در فرآیند اصلاح قانون حق رای در آمریکا اشاره می کند.

نیو یوروپین

هفته نامه نیو یوروپین در در پرونده ای، به دو چهره پر حاشیه این روزهای بریتانیا پرداخته و آن ها را «مایه شرم» این کشور دانسته است. این مجله با به روی جلد بردن تصویر بوریس جانسون که به خاطر برگزاری مهمانی پرجمعیت در میان همه گیری کرونا در آستانه برکناری از سمت نخست وزیری قرار دارد و همینطور شاهزاده آندرو که چندی پیش به اتهام تعرض جنسی به دختری زیر سن قانونی از تمامی مناصب سلطنتی خود خلع شد، آن ها را مایه سرافکندگی بریتانیا لقب داده است.

اشپیگل

هفته نامه اشپیگل چاپ آلمان در تازه ترین شماره خود در پرونده ای بلندبالا به آنالیز وقایع در جریان در شرق اروپا و احتمال حمله نظامی روسیه به اوکراین پرداخته است. این نشریه با انتخاب تیتر «پوتین تا کجا پیش می رود؟» بازی قدرت رئیس کرملین و تهدید به جریان افتادن جنگ در اروپا را به زیر ذره بین برده است.

اکونومیست

هفته نامه اکونومیست در پرونده ای با عنوان «نمونه بوریس جانسون» تلاش دارد تا از زوایای متفاوتی به شرایط نخست وزیر بریتانیا در میان تمامی هجمه ها علیه او برای کنار گذاشتنش نگاه بیندازد. این نشریه همچنین در مقاله هایی برنامه های نظامی مختلف روسیه در زمان حمله احتمالی به اوکراین را مورد بررسی قرار داده و همچنین در مقاله ای دیگر شرایط نامناسب کارگران در ایالات متحده را از نظر گذرانده است.

نِیشِن

هفته نامه نیشن در پرونده ای در این شماره خود، به بررسی کشور کوبا در سالگرد تحریم های آمریکا می پردازد. این نشریه با طراحی جالب توجی بر روی جلد که پرچم کوبا را بر روی کانتینرهای حمل کالا نشان می دهد، «۶۰ سال تحریم های بی رحمانه و انتقام جویانه» آمریکا علیه این کشور را بیهوده لقب می دهد. این نشریه همچنین در گزارشی، از ضعف دیگر روسای جمهور تاریخ ایالات متحده به جز ترامپ، در مبارزه با بیماری های همه گیر در این کشور می گوید.

نیوزویک

هفته نامه نیوزویک در تازه ترین شماره خود به شکلی متفاوت به حضور ویروس کرونا در جهان می پردازد. این نشریه با انتخاب تیتر «ویروس همیشگی» و طراحی فردی که برای هر سویه این بیماری یک جای واکسن روی دست خود دارد و هنوز جای خالی برای سویه بعدی نیز کنار گذاشته است، از لحاظ علمی آینده کووید ۱۹ را زیر ذره بین برده است و می خواهد به این سوال پاسخ دهد که تا کی ما باید درگیر آن و واکسن زدن برای آن باشیم.

ریزن

ماهنامه ریزن در جدیدترین شماره خود در پرونده ای، به فرسایشی شدن فرآیند مبارزه با ویروس کرونا در جهان می پردازد. این نشریه معتقد است در ابتدا دو هفته زمان به نظر می رسید تا بتوان سرعت این ویروس را کم کرد اما اکنون بعد از دو سال نمی توان به درک درستی حتی در مورد کم کردن سرعت کووید ۱۹ دست پیدا کرد. ریزن همچنین در مقاله دیگری تعریف به روزتری از نئولیبرالیسم به خوانندگانش ارائه می دهد.

نیویورک

نشریه نیویورک که هر دو هفته یکبار به چاپ می رسد در این شماره خود با یکی از جنجالی ترین چهره های سینمایی چند وقت اخیر ایالات متحده مصاحبه ای را ترتیب داده است. جاس ویدون یکی از چهره های سرشناس حوزه فیلم نامه نویسی و کارگردانی در آمریکا که همیشه به عنوان یکی از مهره های مهم حامی زن شناخته می شد، به تازگی توسط چندین بازیگر مطرح زن در این کشور به سوء استفاده های رفتاری و مشکلات اخلاقی متهم شده است، تا سقوط آزاد وی را در حرفه و زندگی شخصی اش شاهد باشیم.

نشنال رِویو

مجله نشنال رویو که دو بار در ماه به چاپ می رسد، پرونده ای جالب توجه را در تازه ترین شماره خود منتشر کرده است. این نشریه با انتخاب تیتر «فرار از زندان» و «محاکمه کنندگانی که محاکمه نمی کنند»، تغییر و تحولات گسترده در سیستم قضایی آمریکا در رده دادستانی را بعد از وقایع چند سال گذشته و انتقادات فراگیر از پلیس را زیر ذره بین برده است. این نشریه معتقد است دادستان جدید منهتن نیویورک یعنی آلوین برگ، نمونه یکی از پرشمار دادستان های جدید در آمریکا هستند که بسیار سهل گیرتر و متفاوت تر از همکاران قبلی خود به شمار می روند.

لِکسپرس

هفته نامه لکسپرس چاپ فرانسه در تازه ترین شماره خود مانند بسیاری از نشریات غربی به آنالیز روسیه و پوتین در مورد حمله احتمالی به اوکراین و آینده مناسبات این کشور در اروپا پرداخته است. این مجله با انتخاب تیتر «پوتین تا کجا پیش خواهد رفت» معتقد است این رئیس جمهور برنامه های بلندپروازانه ای را در سر می پروراند و از اوکراین گرفته تا قزاقستان، از کشورهای حوزه بالتیک گرفته تا مالی، کشورهایی هستند که روسیه نفوذ خود و شاید حتی بیشتر از نفوذ را در آنجا می خواهد.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.