یک نویسنده ادبیات کودک و نوجوان با اشاره به مزایای نمایشگاه مجازی کتاب تهران اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت مجازی دسترسی همه افراد را به کتاب در کل کشور بیشتر می‌کند و بسیاری از مناطق کم‌برخوردار می‌توانند کتاب‌های خود را با ارسال رایگان دریافت کنند.

نمایشگاه مجازی دسترسی سراسری به کتاب را افزایش می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین؛ وی با بیان این که امروزه گستره و قدرت فضای مجازی بسیار زیاد شده است، عنوان کرد: این مساله با به وجود آمدن بیماری کرونا شدت بیشتری پیدا کرده و در حال حاضر، هم استفاده بزرگسالان و هم کودکان و نوجوانان از فضای مجازی بیشتر شده است و بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی همچون نمایشگاه‌ها نیز رو به فضای مجازی آورده‌اند.

وی تصریح کرد: ویروس کرونا شرایط خاص و ویژه‌ای را به وجود آورده است و برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران در غیاب نمایشگاه فیزیکی و حضوری کتاب بسیار ضروری است و می‌تواند اثرگذار و مفید باشد.

شیخی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت مجازی، در شرایطی که امکان برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت فیزیکی و حضوری وجود ندارد، بهترین گزینه است. در حال حاضر نیز در تمام دنیا برای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی خود به استفاده از فضای مجازی روی آورده‌اند و از این ظرفیت استفاده می‌کنند.

این نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان با اشاره به مزایای نمایشگاه مجازی کتاب تهران بیان کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب به این صورت دسترسی همه افراد را به کتاب در کل کشور بیشتر می‌کند و بسیاری از مناطق کم‌برخوردار می‌توانند کتاب‌های خود را با ارسال رایگان دریافت کنند.

او همچنین مطرح کرد: نمایشگاه مجازی کتاب تهران ظرفیت‎ های بسیار خوبی دارد و می‌توان زمانی که ویروس کرونا از بین رفت و شرایط بهتر شد، هم نمایشگاه حضوری و هم نمایشگاه مجازی را در کنار یکدیگر برگزار کرد. این اتفاق بسیار کمک کننده بوده و موجب هم‌افزایی بیشتر برای نمایشگاه کتاب می‌شود.

شیخی در پایان با اشاره به ضرورت برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب برای کودکانی که سن پایین‌تری دارند، گفت: هرچقدر فعالیت‌ها در حوزه کتاب، تبلیغات و اطلاع‌رسانی برای آن بیشتر شود، بهتر است و به رشد جامعه و افزایش سرانه مطالعه و کتاب‎خوان شدن کودکان کمک بیشتری می‌کند.

گفتنی است؛دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا دهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.