سفیر چین در ایران گفت: میزبان رویدادهای مهمی در سال ۲۰۲۲ هستیم و تاکنون خبری در خصوص لغو بازی‌های آسیایی هانگژو نشنیده‌ام.

سفیر چین: خبری از لغو بازی‌های آسیایی نشنیده‌ام/ قدردان حمایت‌های ایران هستیم

به گزارش قدس آنلاین؛ «چنگ هوا» در مراسم بدرقه ورزشکاران ایرانی برای حضور در المپیک زمستانی پکن، گفت: سال جدید سنتی چین هفته آینده فرا می‌رسد و المپیک زمستانی ۲۰۲۲ هم افتتاح خواهد شد. پکن آماده میزبانی این رویداد است و از حالا به ایرانی‌ها و ورزشکاران سراسر جهان خوش‌آمد می‌گویم.

وی از حمایت ایران از برگزاری المپیک زمستانی در چین تشکر کرد و ادامه داد: در هفته‌های گذشته مشاهده کردیم مقامات ایرانی و برخی کارشناسان متخصص ایران با اقدام برخی کشورها مبنی بر سیاسی جلوه دادن میزبانی ما مخالفت کردند که این حمایت برای ما ارزشمند است.

چانگ هوا تصریح کرد: کووید۱۹ در کشورها به اتمام نرسیده و در المپیک زمستانی اقداماتی برای جلوگیری از شیوع این ویروس در نظر گرفته‌ایم. می‌توانیم فضایی ایمن برای ورزشکاران و پرسنل حاضر در المپیک فراهم کنیم.

سفیر چین در خصوص لغو احتمالی بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو توضیح داد: علاوه بر المپیک زمستانی پکن، بازی‌های آسیایی را در هانگژو و مسابقات دانشجویان جهان را در چنگدو برگزار می‌کنیم. تلاش ما بر این است که المپیک زمستانی را با همه توان خود برگزار کنیم. برای برگزاری بازی‌های آسیایی می‌توانیم از تجربه المپیک زمستانی استفاده کنیم. تاکنون خبری درباره تعویق یا لغو بازی‌های آسیایی نشنیده‌ام.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.