با افزایش سویه جدید ویروس کرونا حالا اُمیکرون به جدی‌ترین تهدید برای تعطیلی و لغو مسابقات ورزشی تبدیل شده است، اما با وجود ابتلای برخی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران و عراق به این ویروس همچنان برگزاری این دیدار به قوت خود باقی است مگر اینکه در دو روز منتهی به این دیدار تعداد اُمیکرونی‌های دو تیم به شکل قابل‌توجهی افزایش پیدا کند تا فیفا تصمیمی جدید در رابطه با انجام این بازی بگیرد.

«اُمیکرون» نقش اول بازی ایران و عراق

سهم ایرانی‌ها نسبت به عراقی‌ها در ابتلا به کرونا کمتر است، اما این به این معنا نیست که سایر بازیکنان از ابتلا به این ویروس در امان هستند، نتایج تست‌های اولیه بازیکنان دعوت شده به اردو منفی بوده و تنها احمد نوراللهی به دلیل ابتلا به کرونا حضور در اردو را از دست داد تا کمال کامیابی‌نیا که در فهرست ذخیره حضور داشت جای او را در تیم ملی پر کند.

البته گفته می شود سردار آزمون بازیکن زنیت نیز گرفتار این ویروس شده اما به دلیل حضور این بازیکن در اردوی زنیت این مسئله هنوز برای کادر پزشکی تیم ملی ایران مسجل نشده و آن‌ها منتظر اطلاعات تکمیلی در این ارتباط هستند. با وجود این، زمزمه عدم حضور این بازیکن در رسانه‌های خبری منتشر شده تا حدی که مجتبی خورشیدی،مدیر تیم ملی در این ارتباط عنوان کرده زنیت با حضور سردار مخالف است و معتقد است ممکن است با حضور این بازیکن در اردوی تیم ملی بیماری او حاد شود و در خطر تشدید مصدومیت قرار گیرد.

عراق اسیر اٌمیکرون

اما از آن طرف اوضاع و احوال عراقی‌ها به مراتب بدتر از اردوی تیم ملی ایران است، مقامات مسئول در اردوی عراق اعلام کردند ۶ بازیکن آن‌ها به کرونا مبتلا شدند و نتایج تست آن‌ها در تهران مثبت شده، حالا باید دید آیا این بازیکنان در تست های بعدی نیز با همین نتیجه مواجه خواهند شد یا اینکه سرمربی عراق باید ۶ بازیکن جانشین را به تهران فرا بخواند.

البته مسئولان فدراسیون عراق با نگاه انتقادی از وضعیت موجود در اردوی تهران خود گلایه کردند، اما کاملاً مشخص است آن‌ها به دلیل آمار بالای کرونایی های خود به شدت کلافه و تمرکز خود را از دست داده‌اند.

براساس اعلام فدراسیون عراق تست دو بازیکن به نام های یاسر قاسم و مناف یونس مثبت شد. همچنین تست کرونای احمد جاسم مربی دروازه بان های عراق، غیث مهنا مدیر اداری و یاسین خبیر پزشک  تیم مثبت شده است.

مدیر هماهنگ کننده تیم ملی عراق در این رابطه گفت: پتروویچ سرمربی تیم ملی عراق تصمیم گرفته تنها یک بازیکن جایگزین به جای دو کرونایی تیم ملی به تهران دعوت کند. اخبار رسیده در زمینه دعوت شدن سعد ناطق مدافع الشرطه صحت ندارد.

وی افزود: پتروویچ تصمیم گرفته در صورت مثبت شدن تست دوباره یاسر قاسم و مناف یونس تنها برای یونس جایگزین انتخاب کند. میثم جبار تنها جایگزین برای مناف یونس خواهد بود و بازیکن دیگری به اردوی تیم ملی اضافه نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.