قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز سه شنبه بیست و پنجم ژانویه ۲۰۲۲ (پنجم بهمن ماه ۱۴۰۰)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (سه شنبه 5 بهمن ۱۴۰۰) + عکس

نیویورک تایمز
روزنامه نیویورک تایمز عکس اصلی خود را به سنگری از سربازان اوکراینی در مرز با روسیه اختصاص داده است. این روزنامه در گزارش پیرامون آن می گوید سربازان اوکراینی در آنجا تنها و بدون خبر گذاشته شده اند و دقیقا نمی دانند که شرایط چگونه خواهد بود و باید منتظر شروع جنگ باشند یا خیر! نیویورک تایمز همچنین در گزارشی به افزایش سخت گیری ها بر دانشمندان با ملیت خارجی در ایالات متحده خبر می دهد؛ به گونه ای که یکی از دانشمندان مرکز معتبر ام آی تی با اصلیت چینی، بارها توسط مقامات امنیتی احضار شده چون به او به اشتباه اتهام جاسوس بودن زده اند.

جروزالم پست
روزنامه جروزالم پست در گزارشی به مخالفت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق اسرائیل در کنار رفتن از صحنه های سیاسی می گوید. با توجه به گسترش درگیری ها پیرامون تخلفات نتانیاهو گویا به او پیشنهاد شده که برای پایان یافتن تحقیقلت و پیگرد او، باید برای همیشه از صحنه های سیاسی خارج شود، چیزی که وی آن را نپذیرفته است. این روزنامه همچنین از جریمه انضباطی سرباز اسرائیلی خبر می دهد که عامل مرگ یک پیرمرد ۸۰ ساله فلسطینی در موقع دستگیری او بوده است.


یواس ای تودی
روزنامه یواس ای تودی گزارش اصلی صفحه نخست خود را به کم کاری دولت ایالات متحده در پرداخت کمک و پرداخت خسارت و بیمه به قربانیان وقایع سخت آب و هوایی در این کشور اختصاص داده است. این روزنامه می گوید در بسیاری از مناطق آمریکا بلایای مختلف طبیعی اتفاق افتاده اما حتی یک دلار نیز به کسی کمک نشده است. یواس ای تودی همچنین در گزارشی به تلاش ها برای گسترش مبارزه با نژادپرستی در آمریکا و در مراکز کاری پرداخته و مشاغل مختلف را به عنوان خط مقدم جدید با نژادپرستی در این کشور مورد توجه قرار داده است.

فایننشیال تایمز
روزنامه فایننشیال تایمز در گزارشی به سقوط چشمگیر ارزش سهام نزدک در بازارهای بورس جهانی پرداخته که تاثیر بزرگی بر تمامی بازار بورس داشته است. این روزنامه همچنین در مقاله ای به انتقاد از بانک جهانی می پردازد که نتوانسته بود در تحلیل ها و بررسی های گذشته خود، بروز تورم جاری در بسیاری از کشورها را پیش بینی کند. فایننشیال تایمز همچنین در مقاله ای اوج گیری دوباره پلتفرم «تامبلر» را بازتاب داده که یکی از پلتفرم های مطرح میکروبلاگینگ و وب‌گاه ارائه‌دهنده خدمات شبکه اجتماعی است که توانسته بعد از چندین سال افت دوباره به پا خیزد.

ملیت
روزنامه ملیت چاپ ترکیه در گزارشی ویژه، شرایط بحرانی شهر استانبول را به خاطر بارش شدید برف در آنجا را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. بارش برف سنگین در استانبول به گفته روزنامه ملیت زندگی را در این شهر مختل کرده و باعث تعطیل شدن تمامی پروازهای فرودگاه ها، مراکز دولتی و خدماتی و همچنین سرویس های حمل و نقل عمومی شده است. این روزنامه معتقد است شرایط بحرانی در استانبول تا دو روز آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

وال استریت ژورنال
روزنامه وال استریت ژورنال عکس اصلی صفحه نخست خود را به تشدید تحرکات نظامی ایالات متحده و هم پیمانانش در مرزهای اوکراین اختصاص داده است. این روزنامه با اشاره به آن موضوع، تمرکز اصلی اش را به آنچه بالا رفتن روحیه مقاومت جویی مردم اوکراین لقب داده معطوف کرده و می گوید بسیاری از افراد با مشاغل مختلف برای شرکت در جنگ احتمالی با روسیه ثبت نام کرده اند. وال استریت ژورنال البته نظرات متفاوتی از مردم اوکراین به دست آورده که بعضی ها شرایط کنونی را مانند چند سال گذشته عادی انگاشته اند و برخی نگرانند کشورشان دچار کابوسی مانند سوریه شود.

ژاپن تایمز
روزنامه ژاپن تایمز در گزارشی وضعیت اقتصادی این کشور را در میان موج گسترده همه گیری سویه اومیکرون زیر ذره بین برده است. این روزنامه همچنین ارسال تعداد زیادی از هواپیماهای جنگی چین به نزدیکی مرزهای تایوان را مورد بررسی قرار می دهد و در گزارش دیگری، نگرانی های چین را پیرامون همزمانی آغاز جنگ احتمالی روسیه با اوکراین با برگزاری مسابقات المپیک زمستانی در این کشور بازتاب داده، که می تواند تمام تلاش های پکن برای تبلیغ خود در برگزاری این مسابقات بزرگ در چین را به زیر سایه ببرد.


گاردین
روزنامه گاردین در گزارشی به موج جدید حواشی برای بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا پرداخته است. در حالی که جانسون هنوز درگیر حواشی پیرامون برگزاری مهمانی شب سال نوی خود در میان نگرانی ها پیرامون اوج گیری سویه اومیکرون است، اکنون فاش شده که او چند ماه پیش و در میان محدودیت های وضع شده کرونایی برای نامزدش مهمانی قافلگیرکننده ای با حضور تعداد زیادی به مهمان به راه انداخته بوده است. گاردین همچنین در مقاله ای ارزش واقعی لباس های حراج خورده و ارزان قیمت را برای مخاطبینش تخمین می زند.

گلوبال تایمز
روزنامه گلوبال تایمز چاپ چین در گزارشی ب اشاره به تاثیرات جریان سازی رسانه ای آمریکا در مورد آنچه خطر حمله روسیه به اوکراین اعلام می کنند، معتقد است روابط میان چین و روسیه به همین دلایل تحت تاثیر قرار گرفته است. این روزنامه همچنین از امیدهای کشور چین به پایان دادن به همه گیری ویروس کرونا تا دو ماه آینده در این کشور خبر می دهد. گلوبال تایمز در گزارش دیگری اعزام چندین کشتی جنگی به اقیانوس هند برای امن سازی مسیر تجاری میان این کشور و پاکستان را بازتاب داده است.

ایندیپندنت
روزنامه ایندیپندنت نیز مانند بسیاری از روزنامه های انگلیسی گزارش و عکس اصلی خود را به بوریس جانسون نخست وزیر ابریتانیا اختصاص داده که فاش شده در قرنطینه اولیه ای که در بریتانیا حاکم شد، برای نامزد خود یک مهمانی تولد پرجمعیت برگزار کرده بوده است. این روزنامه همچنین در گزارش دیگری به ادامه درگیری ها در حزب محافظه کار بریتانیا به خاطر آنچه ضعف این حزب در مبارزه با اسلام هراسی موجود در بین برخی از اعضای آن اعلام شده پرداخته که منجر به برکناری وزیر ترابری مسلمان این کشور در سال ۲۰۲۰ شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.