رئیس نمایشگاه مجازی کتاب از فروش ۵۶۳ هزار و ۹۵۴ نسخه کتاب تا پایان پنجمین روز از دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران خبر داد.

فروش بیش از ۵۰۰ هزار کتاب در ۵ روز اول نمایشگاه مجازی کتاب

به گزارش قدس آنلاین، دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران درحالی روز پنجم خود را پشت سر گذاشت که تا این روز بیش از ۵۰۰ هزار نسخه کتاب به ارزش بیش از ۳۷۰ میلیارد تومان به فروش رسید.

فروش ۶۵۳۹۵۴ نسخه کتاب طی ۵ روز

علی رمضانی رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با بیان اینکه مردم در مدت پنج روز از نمایشگاه ۵۶۳هزار و ۹۵۴ نسخه کتاب خریدند، گفت: ارزش این کتاب‌ها ۳۷۰میلیارد و ۱۵۲ میلیون و ۵۲۳ هزار و ۳۱۶ ریال است.

ثبت حدود ۱۰۰ هزار سفارش در پنل ناشران

رمضانی ادامه داد: ۹۹هزار و ۷۳۸ سفارش در پنل ناشران ثبت شده است که از این تعداد ۷۳هزار و ۵۲ سفارش تحویل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران شده است و مابقی به تعداد ۲۵ هزار و ۱۳۰ سفارش در انتظار ارسال است.

مردم خرید از نمایشگاه را به روزهای پایانی موکول نکنند

رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با تأکید بر این که مردم خرید و انتخاب کتاب را برای روزهای پایانی نمایشگاه موکول نکنند، گفت: در این دوره پاکت‌های استانداردی برای بسته‌بندی کتاب‌ها در نظر گرفته شده تا کتاب‌ها سالم به‌دست مخاطبان برسد. همچنین باجه‌های سیار و ثابت در تهران و مراکز استان‌های پرتراکم (به لحاظ حضور ناشران) برای خدمت‌رسانی بهتر به ناشران در نظر گرفته شده است.

فعالیت مرکز پاسخگویی نمایشگاه کتاب برای خدمت بیشر به مردم

رمضانی در جریان بازدید از میز خدمت و مرکز پاسخگویی دومین نمایشگاه کتاب تهران گفت: امسال کار فشرده‌ای برای آموزش نیروهای فعال در مرکز پاسخگویی انجام گرفته است. این مرکز از زمان ثبت‌نام ناشران راه‌اندازی شده و به ناشران برای ثبت‌نام و بارگذاری آثارشان کمک کرده است.

خدمت‌رسانی پستی به ۳۵۰۰ خانه روستایی بدون پلاک

وی با اشاره به این‌که خرید اینترنتی در مناطق روستایی، سخت است و شرایطی همانند شهرهای بزرگ ندارند، اظهار کرد: در مرکز پاسخگویی شرایطی را فراهم کردیم که افراد با کمک نیروهای این مرکز، مرحله به مرحله خریدشان را انجام دهند. لازم به ذکر است که این نمایشگاه برای سه هزار و ۵۰۰ خانه روستایی که مشخصه اصلی خانه‌هایشان پلاک نیست و پستچی‌ها نشانی آن‌ها را با رنگ درب منزلشان می‌شناسند، فرصتی را فراهم کرد تا کتاب‌های خریداری‌شده خود را رایگان دریافت کنند.

پاسخ به بیش از ۱۷ هزار تماس در مرکز پاسخگویی نمایشگاه تا امروز

آزاده نظربلند معاون ارتباطات و پاسخگویی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران نیز در جریان این بازدید درباره فعالیت‌های این بخش گفت: از شروع نمایشگاه تاکنون ۱۷ هزار و ۹۴۳ تماس ورودی و دو هزار و ۵۴۶ تماس خروجی برای پیگیری و به نتیجه رساندن مسائل و مشکلات مطرح‌شده، انجام گرفته است.

وی افزود: سال گذشته در طول برگزاری نمایشگاه، حدود ۵۰ هزار تماس داشتیم که این عدد در حال حاضر کمتر است. ایمیل‌ها و تیکت‌ها نیز کمتر از یک‌سوم سال گذشته شده و زمان حضور در سایت نیز نسبت به سال گذشته ۱۰ دقیقه کاهش پیدا کرده است. این کاهش آمار به دلیل تسهیل روندها و رفع مشکلات نمایشگاه است. تا به این لحظه اوج حضور مخاطبان نمایشگاه ۲۲ هزار نفر بوده است که این نهایت رکورد پیک دور اول نمایشگاه بوده که امسال در روزهای عادی دور دوم از آن عبور کرده‌ایم. ۲۱۳ میلیون درخواست نیز روی سایت نمایشگاه ثبت شده است.

در نمایشگاه مجازی کتاب به عدالت اجتماعی نزدیک‌تر هستیم

عبدالعظیم فریدون رئیس هیات مدیره انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان ضمن حضور در ستاد برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، با بیان اینکه در این دوره از نمایشگاه بیشتر به عدالت اجتماعی در زمینه توزیع کتاب نزدیک‌تر هستیم، اظهار کرد: از آنجاکه برخی از مردم در دورافتاده‌ترین نقاط کشور زندگی می کنند و امکان حضور در نمایشگاه کتاب حقیقی را نداشتند نمایشگاه مجازی کتاب توانسته در توزیع محصولات فرهنگی، عدالت اجتماعی را تقسیم کند.

حضور برابر همه ناشران در نمایشگاه مجازی کتاب

وی ادامه داد: حضور همه ناشران به صورت برابر در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران اتفاق بسیار ارزشمند و بزرگی است که به زیبایی رقم خورده است. حتی ناشرانی که نوپا هستند و برای مخاطبان ناشناخته، توانسته‌اند با حضور و تبلیغ خود درنمایشگاه مجازی کتاب تهران، آثار خود را به سمع و نظر مخاطبان برسانند. یکی از امتیازات بزرگ دیگر این دوره از نمایشگاه کتاب تهران، خرید کتاب در کنج خانه با استفاده از اینترنت است که مخاطب سفارش کتاب می‌دهد و بی‌صبرانه منتظر رسیدن آن در خانه از طریق پست می‌نشیند.

علاقه‌مندان می‌توانند تا دهم بهمن‌ماه با مراجعه به سایت ketab.ir کتاب‌های مورد نظر خود را براساس جستجوی‌های پیش‌بینی شده شامل دسته‌بندی‌های موضوعی، دسته‌بندی‌های ناشران و دسته‌بندی‌های پیشرفته ثبت و خریداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.