رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی گفت: باوجود کاهش مابه التفاوت صادرات، تولیدکنندگان تمایلی به تولید ندارند.

تولیدکنندگان تمایلی به تولید شیرخشک ندارند/ عودت شیر به دامداران

به گزارش قدس آنلاین، سلیمی گفت: باوجود کاهش مابه التفاوت صادرات از ۱۶ هزار تومان به ۱۰ هزار تومان؛ اما صادرات به علت اُفت نرخ ارز به کندی در حال انجام است.

به گفته وی، با افزایش تولید شیرخام در نیمه دوم سال و کاهش میزان جذب در کارخانه‌های لبنی، ماهانه بیش از ۱۰ هزار تن شیرخشک تولید می‌شود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی گفت: طبق روال سال‌های قبل کارخانجات شیرخشک با ترافیک شیر روبه‌رو هستند که با استمرار این روند تمایلی به تولید ندارند و در نهایت شیرهای دامداران عودت داده می‌شود که این موضوع ضرر هنگفتی به صنعت دامپروری وارد می‌کند.

وزیر جهاد کشاورزی در اجرای تصمیمات شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی از محصولات کشاورزی در ۱۴ آذر به ازای صادرات هر کیلو شیرخشک مابه التفاوت ۱۰ هزار تومان و کره ۱۵ هزار تومان را اعلام کرد.

به گفته بسیاری از تولیدکنندگان شیرخشک با افزایش قیمت شیرخام در تابستان قرار شد مابه التفاوت حذف شود که متاسفانه این امر محقق نشده و همین امر منجر به کاهش صادرات شیرخشک شده است.

طبق آمار اعلامی مسئولان انجمن صنایع شیرخشک، هم اکنون بسیاری از واحدهای تولیدی به سبب عدم صرفه اقتصادی با کاهش ظرفیت کار می‌کنند، چنانچه مابه التفاوت ۱۰ هزار تومانی از صادرات برداشته نشود، صنعت دامپروری با بحران جدی روبه رو می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.