پدافند هوایی سوریه با حمله موشکی رژیم صهیونیستی به مناطقی در حومه پایتخت این کشور مقابله کرد.

مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق

به گزارش قدس آنلاین، پدافند هوایی سوریه بامداد امروز(دوشنبه) حمله موشکی رژیم صهیونیستی از سمت شرق بیروت به مناطقی در حومه دمشق را دفع کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، یک منبع نظامی اعلام کرد، حوالی ساعت سه و پنج دقیقه بامداد دشمن صهیونیست با شلیک چند موشک از سمت «ریاق» در شرق بیروت، نقاطی در حومه دمشق را هدف گرفت؛ پدافند هوایی سوریه با این موشک‌ها مقابله و برخی از آن‌ها را ساقط کرد.

به گفته این منبع، حمله موشکی مذکور خسارات مادی بر جا گذاشته است.

جنگنده‌های آمریکایی نیز جمعه به بهانه تعقیب داعشی‌های فراری از زندانی در محله «غویران» واقع در استان الحسکه سوریه، ۶ منطقه و منازل مسکونی نزدیک به زندان صنعتی الثانویه را بمباران کرده و شبه نظامیان قسد که مورد حمایت آمریکا هستند به برخی از خانه‌ها یورش بردند.

برخی رسانه‌ها اخیرا گزارش دادند که روسیه سامانه‌های پدافند موشکی ارتش سوریه را برای دفع حملات هوایی رژیم صهیونیستی تقویت کرده است.

پدافند هوایی ارتش سوریه در ماه‌های اخیر بارها حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف این کشور را دفع کرده است. دولت سوریه همچنین بارها در بیانیه‌ها و نامه‌هایی که برای سازمان ملل متحد نوشته حملات هوایی رژیم صهیونیستی به این کشور را محکوم کرده است.

رژیم صهیونیستی در پی جنگ ۶ روزه سال ۱۹۶۷ بخش زیادی از ارتفاعات جولان سوریه را به اشغال خود درآورد سازمان ملل در سال ۱۹۷۴ نیروهای حافظ صلح را برای نظارت بر آتش‌بس میان دو طرف در ارتفاعات جولان ایجاد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.