در حالی که باشگاه شهرخودرو به واسطه شکایت کوزین و میروسلاو باید غرامت سنگینی پرداخت کند، مدیران این باشگاه با ارسال نامه ای به فدراسیون فوتبال از آن‌ها درخواست کردند زمینه حضور سه بازیکن خارجی برای حضور در این تیم را فراهم کنند و جالب اینجاست که دبیرکل مشهدی فدراسیون فوتبال با ارسال نامه ای به مسئولان وزارت ورزش و جوانان خواستار انجام مراحل اداری صدور ویزا برای این بازیکنان است.

کشف چاه نفت در شهرخودرو؟

ستاره‌های خاموش

در شرایطی که باشگاه شهرخودرو بر اساس آیین‎نامه‌ای که حسن کامرانی‌فر روز دوم شهریورماه سال جاری با عنوان شرایط و مقررات جذب بازیکن و مربی خارجی به مدیران عامل باشگاه‌ها ابلاغ کرد، قادر به جذب این سه بازیکن نیست، اما در اوج ناباوری دبیرکل با مدیران این باشگاه در زمینه دریافت ویزا برای این نفرات همکاری کرد.

برابر اطلاعات دریافتی یک نفر از سه بازیکن  مدنظر این باشگاه برای حضور در ترکیب شهرخودرو نه تنها حائز شرایط مندرج در آیین‌نامه نیست، بلکه در کارنامه وی هیچ بازی ملی به ثبت نرسیده و چنانچه فدراسیون مجوز حضور آن‌ها و عقد قرارداد این بازیکنان با شهرخودرو را صادر کند، دوباره ماجرای جنجالی بازیکن گابنی گل‌گهر تکرار می شود.

از طرفی جدا از اینکه این بازیکنان صلاحیت لازم برابر آیین‌نامه جذب مربی و بازیکن خارجی را ندارند، باشگاه شهرخودرو نیز به دلیل داشتن پرونده باز در دادگاه عالی ورزش و کمیته انضباطی فیفا قادر به استخدام این نفرات نیست.

بدهکاری‌های هنگفت

در حال حاضر این باشگاه برابر حکم دادگاه عالی ورزش باید مبلغ ۴۰۰هزاردلار به بازیکن اوکراینی دوفصل پیش خود پرداخت کند، در غیر این صورت با جرایم بعدی از جمله کسر امتیاز و سقوط به دسته پایین‌تر روبه‌رو خواهد شد، از سویی با توجه به بند اول و دوم آیین‌نامه مذکور این باشگاه قادر به استفاده و استخدام از این بازیکنان نیست.

حتی اگر این باشگاه در این مدت کوتاه نسبت به پرداخت بدهی ۴۰۰ هزار دلاری میروسلاو و کوزین اقدام کند، باید بند سپردن ضمانت‌نامه بانکی به سازمان لیگ را اجرا کند تا کارت بازی این نفرات برای حضور در لیگ برتر صادر شود. جالب اینکه تیم‌های صنعتی هم فعلا پول خرید بازیکن خارجی ندارند.

سؤال‌های کلیدی

اما در کنار تمام این مباحث یک پرسش کلیدی بزرگ برای هواداران این باشگاه بحران زده به وجود آمده که در صورت حل شدن تمامی موانع قانونی چه ضمانتی برای موفقیت این بازیکنان در ترکیب شهرخودرو وجود دارد؟ به راستی ایجنت این بازیکنان چه کسی است؟

آیا این بازیکنان قرار است به سرنوشت میروسلاو گرفتار شوند و در آینده ای نه چندان دور بابت قراردادی که با آن‌ها منعقد شده به مراجع بین المللی شکایت کنند تا به کابوس هواداران این تیم تبدیل شوند؟

ضمن اینکه سؤال کلیدی این است که اگر واقعاً شهرخودرو پول جذب بازیکن خارجی دارد، چرا ستاره‌های خود را به دلیل بی پولی در ابتدای فصل به فروش گذاشت و نتوانست جانشینان مطرحی برای آن‌ها جذب کند؟ این‌ها سؤالاتی است که در شهرخودرو همه را سردرگم کرده و بیش از پیش به روند غیر طبیعی مدیریت در این باشگاه بدبین می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.