سه نوجوان که از راه فیشینگ و سرقت موجودی حساب بانکی تعداد زیادی از مردم در سراسر کشور میلیونر شده بودند، در مشهد و رشت دستگیر شدند و پرده از تخلف‌های گسترده آن‌ها برداشته شد.

بازداشت نوجوان‌های میلیونر!

با دستگیری یک فیشینگر همه لو رفتند

چندی پیش با تلاش مأموران پلیس نوجوانی شناسایی و دستگیر شد که در حوزه فیشینگ درگاه‌های بانکی مهارت خاصی داشت. باتوجه به محدوده سنی فرد بازداشت شده، وی باید برای رسیدگی به اتهاماتش در یکی از شعبه‌های ویژه اطفال و نوجوانان مورد تحقیق قرار می‌گرفت. از همین رو او تحت‌الحفظ به دادسرای ویژه اطفال منتقل و پرونده‌اش روی میز قاضی سعید شادنژاد بازپرس شعبه ۲۵۱ قرار گرفت.

مقام قضایی باتوجه به موضوعات مطرح شده در پرونده، نوجوان را به شعبه فرا خواند و مورد تحقیق قرار داد. نوجوان فیشینگر که بسیار حرفه‌ای اقدام‌های مجرمانه خود را انجام می‌داد و حتی در حوزه برنامه‌نویسی و ایجاد صفحات جعلی مهارت داشت سعی می‌کرد هر طور شده راه فراری از ماجرا پیدا کند اما چند مورد تناقض‌گویی او در شعبه، دستش را رو کرد.

این نوجوان که چاره‌ای نداشت لب به اعتراف گشود و مدعی شد او و دو نفر از دوستانش در زمینه فیشینگ صفحات بانکی و ... به صورت حرفه‌ای کار می‌کنند.

همچنین مشخص شد دو متهم دیگر پرونده یکی در مشهد و نفر سوم که سرکرده این باند بود در شهر رشت سکونت دارد. اظهارات متهم به این موضوع هم اشاره می‌کرد که آن‌ها در یکی از روش‌ها برای آنکه بتوانند افراد زیادی را به درگاه جعلی که برای سرقت اطلاعات بانکی تعریف شده بود هدایت کنند، با روشی خاص اقدام به ارسال پیامک‌های انبوه می‌کردند. در متن پیامک‌ها هم همان‌گونه که برخی شکات اعلام کرده‌اند، اشاره شده بود که برای شما طبق شکایت صورت گرفته حکم جلب صادر و باید برای دیدن متن دستور و یا ابلاغ قضایی روی لینک ارسال شده کلیک و با پرداخت ۲هزارتومان خدمات را دریافت کنید.

افراد هم بدون توجه به لینک و آدرس اعلام شده، لینک را باز و مشخصات کارت بانکی را در درگاه جعلی وارد و همزمان کلاهبرداران با روشی دیگر از حساب طعمه‌ها برداشت می‌کردند.

برداشت میلیونی از حساب‌ها

نوجوان کلاهبردار در اعتراف‌هایش مدعی شد از ۲میلیون تومان تا ۲۵میلیون تومان در هر اقدام از حساب افراد برداشت می‌کرده و بین اعضای باند که یکی وظیفه ارسال پیامک انبوه و دیگری وظیفه استخراج اطلاعات بانکی و نفر سوم هم خرید با اطلاعات بدست آمده را داشت، تقسیم می‌شد.

آن‌ها که از این طریق میلیون‌ها تومان مال نامشروع به جیب زده بودند، قسمتی از پول‌ها را هم در راه خوشگذرانی خرج کرده بودند.

باتوجه به اینکه هویت دیگر همدستان متهم لو رفت، مقام قضایی دستور دستگیری آن‌ها را صادر کرد. از همین رو یکی از متهمان که وظیفه خرید با پول‌های سرقتی را داشت هنگامی که سفارش خرید لپ‌تاپ داده بود و انتظار تحویل آن را می‌کشید در محل اختفایش دستگیر شد.

با دستگیری این نوجوان کلاهبردار او هم اعتراف کرد به جز اعضای این باند با چند کلاهبردار دیگر در تلگرام ارتباط دارد که آن‌ها هم دست به این گونه کلاهبرداری‌ها می‌زنند و آنجا اقدام‌های خود را مطرح می‌کنند و قدرتشان را به رخ هم می‌کشند!

در مرحله نهایی عملیات دستگیری سرکرده باند مأموران به شهر رشت عزیمت کرده و آخرین عضو این باند را محاصره و دستگیر کردند. این نوجوان سابقه سرقت از گاوصندوق را هم در پرونده داشت. با انتقال متهم به مشهد و شکایت تعداد زیادی از افراد مورد سرقت واقع شده، رسیدگی به پرونده آن‌ها دیگر مراحل خود را طی کرد.

هشدار

یکی از نکات مهم در این پرونده کم‌توجهی افراد و شهروندان به پیامک‌های دریافتی است، باید دقت داشت هر لینکی که برای ما ارسال می‌شود را نباید باز کنیم و از سوی دیگر دستگاه قضایی و سامانه ثنا برای ارسال ابلاغیه قضایی وجهی دریافت نمی‌کند و لینکی هم ارسال نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.