۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 786632

در ساعات نخست معاملات روز شنبه، اکثر رمزارزها رشد قابل توجهی تجربه کرده و در محدوده سبز قرار دارند.

 اتریوم در یک قدمی کانال ۳۰۰۰ دلاری

 به گزارش قدس آنلاین، ارزش بازار جهانی رمزارزها در حال حاضر ۱.۹۱ تریلیون دلار است ۹.۳۱ درصد رشد را نسبت به روز گذشته نشان می‌دهد.

حجم کل معاملات در طول ۲۴ ساعت گذشته ۴۴.۹۸ درصد افزایش یافته و به ۹۳.۸۴ میلیارد دلار رسیده است.

بیت‌کوین با رشد ۱۰ درصدی به قیمت ۴۰ هزار و ۴۲۵ دلار و اتریوم با جهش ۱۳ درصدی به قیمت ۲ هزار و ۹۵۲ دلار معامله می‌شوند.

سایر رمزارزهای مشهور مانند دوج‌کوین، شیبا اینو، ریپل و کاردانو نیز در محدوده مثبت قرار دارند.

گفتنی است؛ ایده اتریوم در اواخر سال ۱۳۹۲(۲۰۱۳ میلادی) توسط «ویتالیک بوترین» (Vitalik Buterin) ارائه شده است. بوترین، یک پژوهشگر حوزه رمزارزها، برنامه‌نویس و هم‌بنیان‌گذار «مجله بیت‌کوین»(Bitcoin Magazine) است. در واقع، ایده اتریوم ابتدا در سال ۲۰۱۳ میلادی، در یک اوراق سفید(White Paper)توسط ویتالیک بوترین و با هدف ساخت برنامه‌های کاربردی غیر متمرکز معرفی شد.

ویتالیک بوترین بر این استدلال بود که بیت‌کوین نیاز به یک زبان اسکریپت‌نویسی برای توسعه برنامه‌های کاربردی دارد. پس از تلاشی ناموفق برای ایجاد یک توافق در این راستا، او توسعه یک پلتفرم جدید را با یک زبان اسکریپت‌نویسی عمومی آغاز کرد.

خبر ساخت اتریوم در ژانویه سال ۲۰۱۴، در کنفرانسی در آمریکای شمالی و در شهر میامی(Miami) اعلام شد. هم‌زمان با این کنفرانس، گروهی از افراد شامل «گوین وود»(Gavin Wood)، «چارلیز هاسکینسون»(Charles Hoskinson) و «آنتونی دی لوریو»(Anthony Di Iorio) از اهالی تورنتو، یک خانه را در میامی اجاره کردند. این افراد تامین‌کنندگان مالی پروژه بودند. دی‌لوریو، دوست خود، «جوزف لوبین»(Joseph Lubin) را دعوت کرد و لوبین نیز متعاقباً «مورگان پِک» (Morgen Peck) خبرنگار را برای شاهد بودن بر آنچه در جلسات می‌گذرد، به آنجا دعوت کرد.

تاریخچه همه قراردادهای هوشمند در بلاکچین اتریوم ذخیره می‌شود. ساختار بلاکچین اتریوم شباهت بسیار زیادی به ساختار بلاکچین بیت‌کوین دارد. بلاکچین اتریوم یک رکورد به اشتراک گذاشته شده از کل قرارداد هوشمند و تاریخچه تراکنش است. صدها داوطلب از سراسر جهان، یک کپی از کل بلاکچین اتریوم را نزد خود ذخیره می‌کنند.

منبع: اقتصادآنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.