اتاق اصناف ایران طی اطلاعیه‌ای از کاهش سطح میزان رعایت پروتکل‌ها در کسب‌وکارها به زیر ۵۰ درصد خبر داده که در صورت ادامه این شرایط، دولت مجبور به اعمال محدودیت‌های شدید خواهد بود.

هشدار اتاق اصناف نسبت به تعطیلی کرونایی در شب عید

به گزارش قدس آنلاین، اتاق اصناف ایران اطلاعیه‌ای پیرو شیوع موج ششم کرونا به کشور و سرایت‌پذیری بسیار بالای آن و لزوم رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی منتشر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع همه صنوف و اتحادیه‌های صنفی سراسر کشور می‌رساند: متأسفانه این روزها با توجه به آمار رسمی و فزاینده مبتلایان به سویه جدید کرونا و افزایش مرگ‌ومیرها، بر اساس پیش‌بینی وزارت بهداشت می‌توان کشور را در آغاز درگیری موج ششم این ویروس دانست. تعداد ابتلا تا حدی سرعت گرفته که متأسفانه پس از چندین ماه، دوباره بیمارستان‌ها در حال پرشدن از بیماران کرونایی است. درحالی‌که در ابتدا تصور می‌شد سویه جدید اومیکرون علائم خفیفی دارد و به بستری یا مرگ نمی‌انجامد؛ اما آمارهای اخیر در تمامی کشورها از جمله ایران نشان می‌دهد این تصور نادرست است و جهان با افزایش موارد بستری مبتلایان اومیکرون و افزایش مرگ‌ومیرها مواجه است.

اکنون پرواضح است تنها راه برون‌رفت از شرایط فعلی، تمرکز بیشتر بر رعایت دستورالعمل‌ها و رویه‌های صادره ستاد ملی مبارزه با کرونا است و حفظ سلامت عموم مردم و خانواده بزرگ اصناف در گرو اجرای بهینه این دستورالعمل‌ها و برخوردهای قانونی با متخلفان خواهد بود؛ بنابراین لازم است ضمن تأکید بر دریافت دوز سوم واکسن کرونا، استفاده از ماسک و رعایت سایر پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای صنفی نیز در دستور کار تمامی اتاق‌ها و اتحادیه‌های صنفی قرار گرفته گیرد.

متأسفانه میزان رعایت پروتکل‌ها در کسب‌وکارها هم‌اکنون به زیر ۵۰ درصد رسیده است. نانوایی‌ها، تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها و پاساژهای مسقف در وضعیت نامساعدتری قرار دارند و در صورت ادامه این شرایط، دولت مجبور به اعمال محدودیت‌های شدید برای فعالان اقتصادی خواهد شد که قطعاً موجب ضرر و زیان مضاعف در کسب‌وکارها در این ایام مهم برای اصناف خواهد شد.

اتاق اصناف ایران ضمن تقدیر از تلاش‌ها، همکاری‌ها و اقدامات مؤثر و ارزشمند همه رؤسای اتاق‌ها و اتحادیه‌های صنفی کشور، از خانواده بزرگ اصناف کشور انتظار دارد تا با افزایش مسئولیت‌پذیری اجتماعی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش آن به سطح بیش از ۹۰ درصد، موجب قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس در جامعه و حافظ جان و مال خود و خانواده و همشهریان عزیز شوند.

بدیهی است اتاق‌ها و اتحادیه‌های صنفی نیز با تشدید بازرسی، نظارت و برخورد قاطع و پلمب واحدهای اندک خاطی، موجب ضمانت در اجرای بیش‌ازپیش رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهند بود.

گفتنی است؛ به گفته زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا؛ در سه هفته اخیر میزان مراجعه بخش‌های سرپایی ۱۵۷ درصد، بستری در بخش مراقبت‌های ویژه ۵۱ درصد و میزان بستری سه تا پنج برابر افزایش داشته است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.