۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 786810

دو نفر از اعضای یک باند سه‌نفره سرقت خودرو در حالی دستگیر شدند که آن‌ها با روش بکسل کردن، خودروها را به مناطق خلوت منتقل و به صورت کاملاً حرفه‌ای نقشه خود را اجرایی می‌کردند و تا کنون اقدام به سرقت بیش از ۵۰دستگاه خودرو سواری کرده‌اند.

سرقت ۵۰ خودرو با روش بکسل

با توجه به افزایش تعداد سرقت خودروها در مناطق مختلف شهر مشهد، پلیس برای دستگیری متهمان که از روشی خاص برای اجرایی کردن نقشه خود بهره می‌بردند تمامی تلاشش را به کار بست.تعدد شکات موجب شد تا ماجرا به سرعت به دادسرای ناحیه۲ مشهد منعکس و در شعبه ۲۰۱طرح شکایت شود و توسط مقام قضایی دستوراتی در این زمینه صادر شود. یکی از شکات که با همراه داشتن تصاویر دوربین مداربسته‌ای برای مکتوب کردن ادعاهای خود و ارائه مستندات سرقت به شعبه بازپرسی مراجعه کرده بود، مدعی شد عاملان سرقت لحظاتی پس از پارک خودرواش مقابل منزل در حوالی بولوار جانباز، سواری پژوپارس او را سرقت کرده بودند آن‌هم نه با شیوه قدیمی، بلکه برای بردن مال مردم طراحی عجیبی کرده بودند.

بکسل، تعویض کامپیوتر، سرقتشاکی در ادامه گفت: سارقان سوار بر یک دستگاه خودرو۴۰۵ ابتدا جلو خودرو من متوقف شده و یک نفر پیاده و طناب مخصوص بکسل خودرو به ماشینم متصل و وسیله نقلیه من را به چند صد متر دورتر منتقل کردند و پس از این اقدام خودرو را روشن و با خود می‌برند. باتوجه به افزایش تعداد سرقت‌ها که بیشتر آن‌ها با شیوه بکسل کردن خودروها از مقابل خانه مالکان و دور شدن از محل و سپس سرقت آن انجام می‌شد، بازپرس دانیال طاهری با بررسی مستندات پرونده و کشف برخی سرنخ‌ها دستورهای مورد نیاز برای پیگیری ماجرا را به مأموران پلیس داد.

شیشه سکوریت مانع فرار سارق

پس از چند روز پیگیری، مأموران پلیس توانستند رد یکی از سارقان را در جاده مشهد-کلات بزنند. لحظاتی بعد مأموران پلیس، محل را که یک کارواش بود به محاصره درآوردند. همزمان با آغاز عملیات دستگیری، سارق که متوجه حضور مأموران پلیس شده بود برای فرار از محاصره مردان قانون دست به کار شد ولی همین که اقدام به دویدن کرد، شیشه سکوریت کارواش را ندید و با صورت با آن برخورد کرد و نقش بر زمین شد.

با دستگیری متهم مشخص شد خودرو۴۰۵ در اختیار او هم چندی پیش سرقت شده و روی آن پلاک جعلی نصب شده است.

متهم پس از تکمیل پرونده انتظامی و مشخص شدن محل استراحت شبانه‌اش، برای طی شدن دیگر مراحل قضایی به شعبه ۲۰۱ دادسرای مشهد منتقل و توسط مقام قضایی تفهیم اتهام و برای او قرار وثیقه‌ ۴میلیارد ریالی در نظر گرفته شد.

سارق حرفه‌ای که ماجرای فرارش و کشف خودرو سرقتی و تطبیق مشخصات خودرو مکشوفه با خودرو اعضای باند سرقت را چند بار در ذهنش بازخوانی کرده بود و جای هیچ لاپوشانی برای او وجود نداشت، دست از مخفی کاری برداشت و اعتراف کرد که تمامی سرقت‌ها را با همراهی دو نفر دیگر انجام داده است.

او در ادامه هویت هر دو نفر را لو داد و مدعی شد خودروها را پس از سرقت به شهرهای شیراز و... منتقل کرده و آنجا به مالخر می‌فروختند. وظیفه انتقال خودروها هم با دیگر عضو باند به نام حسین بود که ساکن شهر شیراز است.

کشف ادوات جعل پلاک و مزدا۳

فرد سارق ادامه داد: خودروها را با روش بکسل کردن سرقت می‌کردیم، در ادامه هم همدستم در محلی امن کامپیوتر خودرو را عوض می‌کرد و پس از روشن کردن خودرو از محل فرار می‌کردیم. خودرو۴۰۵ مورد استفاده در سرقت را هم او برایم آورد. در حال حاضر حسین با یک دستگاه پارس سرقتی در مسیر شهر شیراز است و پس‌از تحویل خودرو به مالخر با پرواز به مشهد برمی‌گردد.

او همچنین از سرقت یک دستگاه خودرو مزدا۳ پرده برداشت و اعلام کرد که خودرو را با پلاک جعلی در حال حاضر در یک خانه مسکونی مخفی کرده‌اند. یک تیم از مأموران پلیس به محل اعزام و خودرو مذکور را کشف و به پارکینگ منتقل کردند.

در ادامه او محل نگهداری یک خودروپارس که از محدوده بولوار شهید نامجو مشهد سرقت کرده بودند را هم لو داد. این خودرو نیز از حیاط خانه متهم کشف شد.

 همزمان با کشف این خودرو و محل اختفای این سارق حرفه‌ای، خانه‌اش مورد تفتیش قرار گرفت که لوازم جعل پلاک خودروها مانند قیچی، ورق‌های آلومینیومی، برچسب، گیره فلزی، چهارجفت پلاک جعلی، طناب مخصوص بکسل خودرو و... کشف شد.

در ادامه عضو دوم باند هم در یکی از شهرهای استان شناسایی و دستگیر شد. اوهم که با اعتراف‌های همدستش روبه‌رو شده بود مدعی شد بیشتر خودروهایی که سرقت می‌کردند ۴۰۵و پارس بود. او همچنین از نفر سومی نام برد که در خرید خودروهای سرقتی با آن‌ها همراهی می‌کرده که او هم تحت تعقیب قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.