سخنگوی جامعه اسلامی مهندسین با تاکید بر اینکه ایران می‌داند از مذاکرات چه می‌خواهد، گفت: دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران همواره در مسیر مذاکرات پافشاری زیادی برای حفظ منافع ملی انجام می‌دهند و تا رسیدن به خواسته‌های بر حق ایران کوتاه نمی‌آیند.

تیم مذاکره کننده در مسیر درستی گام برمی‌دارد/خواسته‌های ایران شفاف و روشن است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا خجسته‌پور در مورد برخی معافیت‌های برجامی از سوی آمریکایی‌ها گفت: همانطور که وزیرامورخارجه و سایر مقامات کشورمان در این خصوص اعلام موضع کردند، این اقدامات آمریکا کافی نیست و به لحاظ کارکردی دردی از تحریم‌های وضع شده علیه ایران دوا نمی‌کند.

سخنگوی جامعه اسلامی مهندسین افزود: آمریکایی‌ها باچراغ سبز نشاندن با افکار عمومی بازی روانی می‌کنند تا اینطور به تیم مذاکره کننده ایرانی و سایر کشورها القا کنند که آن‌ها به دنبال به سرانجام رسیدن مذاکرات هستند اما در واقع آن‌ها به دنبال منافع خود و تاثیرگذاری بر کشورهای هم‌پیمان خود در مذاکرات وین هستند.

وی با تاکید بر اینکه دیپلمات‌ها و مذاکره‌کنندگان جمهوری اسلامی ایران با هوشیاری و حفظ منافع ملی به پای میز مذاکره با غرب می‌روند، یادآور شد: تیم مذاکره کننده کشورمان بر اساس دکترین تعریف شده سیاست خارجی کشور که توسط شورای عالی امنیت ملی و رهبر معظم انقلاب ترسیم شده است، عمل می‌کنند.

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که بازگرداندن برخی معافیت‌های برجامی توسط ایالت متحده آمریکا چه تاثیری بر دور بعدی مذاکرات وتوافق احتمالی دارد، بیان کرد: تحریم‌هایی زیادی پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر مردم ایران اعمال شده است که تحریم‌های برجامی جز کوچکی از آنها حساب می‌شود و آمریکایی‌ها نمی‌توانند از این طریق به ایران برای امتیازگیری استفاده کنند.

قائم مقام دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: خواسته جمهوری اسلامی ایران برداشته شدن همه تحریم‌های ظالمانه است که به بهانه‌های واهی بر مردم ما تحمیل شده است.  اگر به کتاب، مقالات، خاطرات و اظهارات مقامات پیشین آمریکایی‌ رجوع شود متوجه خواهیم شد که نظر آمریکایی‌ها هیچ وقت بر تعامل با جمهوری اسلامی ایران نبوده است، بلکه همیشه نظر نهایی آنها براندازی جمهوری اسلامی و اذیت و آزار مردم ایران بوده است.

خجسته‌پور با بیان اینکه آمریکایی‌ها روزی با مشت آهنین و در مقطعی با دستکش مخملی به مصاف ما می‌آیند، خاطرنشان کرد: استراتژی جمهوری اسلامی ایران باید بر مبنای سه اصل عزت، حکمت و مصلحت در سیاست خارجی باشد. کما اینکه شاهدیم که دیپلمات‌های ما در مسیر مذاکرات پافشاری زیادی برای حفظ منافع ملی انجام می‌دهند و تا رسیدن به خواسته‌های بر حق خود کوتاه نمی‌آیند و همواره در مسیر درستی گام برمی دارند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.