در نخستین فیلم سینمایی هادی حجازی‌فر، تماشاگر شاهد فیلمی جنگی است که جلوه‌های ویژه متفاوت و جذابی نسبت به سایر فیلم‌ها با موضوع دفاع مقدس دارد.

بدون حمایت، فیلم جنگی ساخته نمی‌شود

ایمان کرمیان، مدیر جلوه‌های ویژه «موقعیت مهدی» و طراح جلوه‌های ویژه میدانی و بصری سینما و تلویزیون است. او برنده سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه میدانی از سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم «ماجرای نیمروز۲» (رد خون) شد.

کرمیان با بیان اینکه «موقعیت مهدی»، اثری شاعرانه و عاشقانه است، می‌گوید: «موقعیت مهدی» فیلمی جنگی نیست، اما در میان روایت بخشی از زندگی شهیدان مهدی و حمید باکری، رشادت‌های این شهدای بزرگوار نیز روایت می‌شود که در جبهه و عملیات‌های سخت رخ می‌دهد و تماشاگر تلویزیون با صحنه‌های دلخراش‌تر و وحشتناک‌تری از این فیلم روبه‌رو می‌شود.

کرمیان با بیان اینکه نگاه هادی حجازی‌فر به استفاده از جلوه‌های ویژه نسبت به کارگردان‌های دیگر بسیار خاص و متفاوت است، درباره شرایط برخورداری از تجهیزات مناسب برای اجرای مناسب جلوه‌های ویژه توضیح می‌دهد: خوشبختانه برای تأمین تجهیزات مورد نیاز با مشکل مواجه نبودیم، البته با توجه به اینکه پروداکشن (پیش‌تولید) این فیلم بزرگ بود با مشکلاتی مواجه بودیم که البته به راحتی این موارد برطرف شد، تأکید می‌کنم که اگر برای چنین فیلم‌هایی حمایت و تجهیزات وجود نداشته باشد، هیچ وقت ساخته نمی‌شوند.

کرمیان درباره رضایت و علاقه‌مندی مردم نسبت به «موقعیت مهدی» و جلوه‌های ویژه ابراز خرسندی می‌کند و می‌گوید: بخش‌های جنگی این فیلم در منطقه چشمه‌شور جاده قم، آبادان و اهواز فیلم‌برداری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.