مجموع زیان انباشته بانک شهر به ۲۴ هزار میلیارد ریال رسیده است که در حدود ۱۵ برابر سرمایه آن است.

 زیان انباشته بانک شهر ۱۵ برابر سرمایه‌اش!

به گزارش قدس آنلاین، بررسی صورت‌های مالی ۹ ماهه بانک شهر وابسته به شهرداری‌ها نشان می‌دهد که این بانک در بخش درآمد حاصل از تسهیلات و سپرده‌گذاری‌ها همچنان زیان‌ده است. 

مجموع زیان انباشته بانک شهر به ۲۴ هزار میلیارد ریال رسیده است که در حدود ۱۵ برابر سرمایه آن است.

گفتنی است؛ وضعیت زیان انباشته و سود انباشته ۲۷ بانک کشور که براساس آخرین آمار در پایان سال ۹۹ و ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۰ جمع آوری شده است نشان می‌دهد که بانک‌های کشور با زیان انباشته ۲۵۶ هزار میلیارد تومانی مواجه هستند. زیرا در مقابل ۳۰۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته در ۱۲ بانک کشور، بقیه بانک‌ها یعنی ۱۵ بانک تنها با سود انباشته ۴۲۷۳۸ میلیارد تومانی مواجه هستند که تجمع سود و زیان انباشته همه این ۲۷ بانک را به ۲۵۶.۵۸۰ میلیارد تومان زیان انباشته رسانده است.

از بین این ۲۷ بانک، صورت های مالی ۱۲ بانک کشور با حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته مواجه هستند که شامل ۶ بانک بزرگ دولتی و ۶ بانک خصوصی است. بانک های دولتی به ترتیب با بیشترین زیان انباشته شامل ملی، سپه، کشاورزی، مسکن، توسعه صادرات و توسعه تعاون بوده اند.

البته وضعیت بانک سپه به دلیل ادغام بزرگ ۶ بانک نظامی رخ داده و زیان انباشته ۳۵ هزار میلیارد تومانی بانک سپه تنها به عملکرد خود بانک سپه مربوط نیست و زیان بانک های ادغام شده بر عملکرد برند بانک سپه اثرگذار بوده است و در مجموع این بانک که بزرگترین بانک کشور با بیشترین تعداد شعبه و پرسنل است، زیان ده شده است.

در بین بانک های با زیان انباشته، ۶ بانک خصوصی شامل بانک های آینده، سرمایه، شهر، ایران زمین، پارسیان، و دی نیز قرار دارند.

منبع: نود اقتصادی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.