پدر و پسری که به صورت کاملاً حرفه‌ای اقدام به قاچاق گسترده مشروبات الکلی به داخل کشور می‌کردند در حالی با ردزنی دقیق مأموران زبده پلیس امنیت اقتصادی خراسان رضوی دستگیر شدند که در پوشش انتقال حلب‌های ۱۷کیلویی پنیر گوسفندی یک محموله از مشروبات الکلی خارجی را به مشهد منتقل کرده بود.

قاچاق مشروبات الکلی در پوشش پنیر گوسفندی!

تحرکات مشکوک و ردزنی دقیق

تحرکات مشکوک اعضای یک خانواده در حوالی شهر مشهد موجب شد تا منابع خبری گزارش این واقعه را به دادسرای انقلاب منعکس و چندین فرضیه در این باره مطرح کنند.

مستندات اولیه به سرعت به شعبه ۹۰۱ بازپرسی ارجاع و روی میز قاضی محمودی قرار گرفت. ازهمین رو اقدام‌های قضایی روی هویت افراد مطرح در پرونده متمرکز شد و استعلامات اخذ شده از مراجع متولی مشخص کرد افراد مشکوکی در زمینه خرید و فروش مشروبات الکلی فعالیت گسترده‌ای دارند که برای شناسایی آن‌ها دستوراتی صادر شد.

بازپرس شعبه ۹۰۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد پس از جمع‌بندی ماجرا، به رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان رضوی دستور داد تیم‌های مبارزه با کالای قاچاق را مأمور پیگیری این پرونده کند و تمامی رفتار آن‌ها را تحت کنترل قرار دهند.

این اقدام صورت گرفت و مأموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان رضوی لحظه‌به‌لحظه همه چیز را تحت کنترل داشتند تا اینکه ارتباط گیری‌های این افراد و ترددهایشان نشان از اجرای یک نقشه شوم داشت.  وقتی ماجرا با دقت بیشتر مورد رصد قرار گرفت معلوم شد آن‌ها یک محموله مشروبات الکلی خارجی را تا چند روز دیگر از غرب کشور به مشهد منتقل خواهند کرد و در حال حاضر هم در حال مهیا کردن مراحل انتقال محموله غیرقانونی به مقصد هستند.

در ادامه مأموران پلیس هماهنگی‌های لازم برای اجرای آخرین مرحله از عملیات که توقیف محموله بود را با مقام قضایی در دادسرای انقلاب به عمل آوردند تا پیش از توزیع این محموله شوم در بین جوانان و مردم شهر کار یکسره شود.

کشف یک هزار ۲۵۰ قوطی مشروب

مأموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان رضوی که از زمان بارگیری محموله عظیم مشروبات الکلی و انتقال آن به مشهد همه چیز را تحت کنترل داشتند، تریلی حامل مشروبات را پس از ورود به شهرمشهد تحت تعقیب قرار داده تا مشخص شود قرار است محموله مذکور در چه مکانی تخلیه شود.

پس از مدتی از این خیابان به آن خیابان رفتن و تغییر مسیرهای مکرر به این تصور که کسی رد خودرو را نخواهد زد و اگر هم خودرو شناسایی شد عاملان این اقدام از محل متواری شوند، در نهایت تریلی حامل مشروبات الکلی خارجی در حاشیه شهر مشهد مقابل یک باغ‌ویلا توقف کرد.

تریلی وارد باغ ویلا شد و مأموران پس از لحظاتی و همزمان با شروع تخلیه بار وارد آنجا شدند و در ابتدا پدر و پسر مختلف را دستگیر و پس از آن بازرسی از محل را آغاز کردند.

در همین حین مأموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان رضوی مشاهده کردند صدها قوطی انواع مشروبات الکی در حلب‌های ۱۷کیلویی پنیر گوسفندی جاسازی شده است. بر این اساس تمامی محموله را تخلیه و از حلب‌های ۱۷کیلویی خارج و ضبط کردند.

با دستور مقام قضایی خودرو توقیف، باغ‌ویلای مذکور پلمب و محموله یک هزار و ۲۵۰ عددی مشروبات الکلی ضبط و در مسیر معدوم‌سازی قرار گرفت. همچنین دو متهم پرونده به شعبه ۹۰۱ دادسرای انقلاب مشهد منتقل شدند.

در ادامه مراحل قضایی صورت گرفته، بازپرس پرونده پی برد متهمان حتی برای آنکه در حین کار لو نروند افرادی را اجیر می‌کردند که در مناطق مورد نظرشان شناخته شده نباشند و حتی سعی می‌کردند برای تحویل و بارگیری محموله‌ها خودشان مستقیم وارد ماجرا نشوند و در سایه همه چیز را کنترل می‌کردند. اگر هم یک درصد احساس خطر می‌کردند متواری و نوچه‌های خود را تنها می‌گذاشتند.

در حالی که احتمال دارد براساس قانون برای متهمان تا ۴ میلیارد تومان جریمه در کنار ماه‌ها حبس در نظر گرفته شود، با دستور بازپرس پرونده دیگر همدستان پدر و پسر بازداشت شده که هویت آن‌ها هم شناسایی شده تحت تعقیب قرار گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.