۳۳۰ میلیونی آمریکا که معادل ۸۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است، آب آلوده مصرف می‌کنند.

۸۲ میلیون نفر در آمریکا آب سالم ندارند

به گزارش قدس آنلاین، پرونده بحران آب آشامیدنی شهر فلینت و میشیگان تنها یکی از هزاران مشکلات آبی است که آمریکایی‌ها به طور روزانه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

نشریه «مولتی پور» به عنوان یک نشریه تخصصی آمریکایی در حوزه آب آشامیدنی نوشت:«اگر فکر می‌کنید، مسئله آب آلوده تنها متعلق به ایالت میشیگان در آمریکا است، سخت در اشتباه هستید. یک چهارم آمریکایی‌ها در حال حاضر آب را از منابعی دریافت می‌کنند که مورد تایید آژانس حفاظت از محیط زیست این کشور نیست و موارد آلاینده‌ نظیر آرسنیک و سرب در نمونه‌های آب آشامیدنی سراسر آمریکا دیده می‌شود.»

این نشریه افزود: «آب ناایمن در حال حاضر به مناطق روستایی و اغلب کم‌درآمد آمریکا بیشترین ضربه را وارد کرده است و آمریکایی‌ها در این مناطق به دلیل قیمت بالای فناوری تصفیه آب بیش از گذشته در خطر هستند.» جمعیت آمریکا ۳۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است که ۲۵ درصد آن معادل ۸۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر می‌شود. بر اساس تحقیقات انجام شده بیش از ۶۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت ۳۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری آمریکا یعنی چیزی نزدیک به ۲۰ درصد از کل جمعیت این کشور از آب آشامیدنی لوله‌کشی در این کشور استفاده نمی‌کنند.

در همین حال موسسه «دیگ دیپ و یو اس واتر آلیانز» گزارش داد هم اکنون برخی مردم آمریکا، برای تامین آب آشامیدنی از منابع سطحی نظیر برکه‌ها و رودخانه‌ها استفاده می‌کنند یا برای تامین اساسی‌ترین نیاز خود در هر بار مجبور هستند بیشتر از ۳۰ دقیقه زمان صرف کنند.

مرگ ۱۲ نفر با آب ناسالم

از سوی دیگر تغییر منبع آب در شهر «فلینت» و شیوع باکتری کشنده «لژیولا» سبب شد تا ۱۲ نفر در این شهر بمیرند و ۸۷ نفر دیگر نیز با بیماری‌های سخت دست و پنجه نرم کنند. این مسئله در حالی است که مقامات دولتی این شهر همچنان گزارشی دال بر پیدا کردن منبع آلودگی در رودخانه فلینت ارائه نداده‌اند.

در شرایطی که مقامات دولت آمریکا در سال ۲۰۱۹  از حل مشکل خبر دادند، اما «دان کیلدی»؛ نماینده وقت مردم منطقه آسیب دیده در کنگره از عملکرد مقامات دولتی فلینت انتقاده کرد و گفت: آب آشامیدنی شهر فلینت همچنان غیر قابل اعتماد است و مردم نباید از این آب استفاده کنند.

پرونده حقوقی آب ناسالم شهر فلینت همچنان مفتوح است؛ جایی که «جردن چاریتون» و «چارل لیداف» در مقاله‌ای که ۱۷ ژانویه ۲۰۲۲ در روزنامه گاردین منتشر شد، فاش کردند در زمان بررسی حقوقی پرونده‌، تیم دادستانی به دلیل آنچه فساد مالی و رشوه خوانده می‌شوند، پرونده را رها کرده‌اند.

منبع: کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.