سیاست‌های سازمان سینمایی در زمینه محتوای فیلم‌ها در حال تغییر جدی به نظر می‌رسد.

دست‌فرمان سازمان سینمایی در محتوای آثار تغییر می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، با پایان چهلمین جشنواره فیلم فجر و انتقادهایی که به مضمون و محتوای بعضی آثار نمایش‌داده‌شده در این دوره از جشنواره وارد شد، به نظر می‌رسد که تغییراتی در زمینه رویکرد اعطای پروانه ساخت و نمایش از سوی سازمان سینمایی در راه خواهد بود.

به همین دلیل است که محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی از اعلام قریب‌الوقوع جزییات سیاست‌های تشویقی جدید این سازمان در زمینه محتوای آثار سینمایی سخن گفته است و وعده داده که این سیاست‌ها نیمه اسفندماه اعلام شود. بر این اساس کسانی که درباره یک‌سری موضوعات مانند فرزندآوری، موضوعات اجتماعی خانواده محور، و … فیلم بسازند بسته‌های تشویقی در ساخت و اکران فیلم‌ها داده خواهد شد۔

چهلمین جشنواره فیلم فجر نیز مانند دوره‌های گذشته، با حواشی قابل توجهی از منظر مضامین آثار مواجه شد؛ تا جایی که بعضی فیلم‌های استراتژیک نیز از انتقادهای محتوایی مصون نماندند.

پیش از آغاز این رویداد نیز به استناد آنچه که به شماری از فیلمسازان اعلام شده و آن‌ها در رسانه‌ها بازگو کرده‌اند، چند فیلم به علت آن که امکان دریافت پروانه نمایش ندارند یا برای دریافت آن با اصلاحیه‌های فراوانی مواجه می‌شوند، از راهیابی به جشنواره بازماندند.   این نکته را بهروز افخمی عضو هیات انتخاب جشنواره نیز در گفتگوهای رسانه‌ای  تایید کرد.

در ماه‌های اخیر همان‌طور که پیش بینی می شد. استقرار اعضای جدید شوراهای پروانه ساخت و نمایش سینمایی، تغییراتی در مضامین آثار سینمایی و بعضی روندها برای اعطای پروانه ساخت یا بازبینی فیلم‌ها به وجود آورده است

 این در حالی است که محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی چند بار نظارت بر سریال‌های پلتفرمی را نیز در حوزه اختیارات این سازمان دانسته است.

منبع: صبا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.