دبیر قرارگاه مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پیش‌بینی می‌شود تعداد بیماران مبتلا و بستری کرونا افزایش یابد.

پیش‌بینی افزایش تعداد بیماران کرونایی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر انجیدنی با بیان این‌که تعداد مبتلایان به  کرونا در استان افزایشی است. اظهار کرد: در این راستا تمامی بیمارستان‌های استان برای ارائه خدمات مناسب به بیماران بستری و بدحال در آمادگی کامل هستند و پیش‌بینی‌های لازم برای افزایش ظرفیت تخت‌های بستری و رفع مشکلات و چالش‌ها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده، تمامی بیمارستان‌های استان با مشکل کمبود تخت و یا اکسیژن روبرو نیستند و داروها و ملزومات مصرفی مورد نیاز در پیک ششم نیز تأمین و ذخیره‌سازی شده است.

دبیر قرارگاه مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این‌که تقویت سامانه ۱۹۱ در راستای اطلاع‌رسانی، آموزش و هدایت بیماران به سطوح بهداشتی و درمانی در دستور کار تمامی دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان قرار گرفته است، افزود: بر این اساس با هماهنگی با استانداری و مخابرات استان، علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی مشهد، این سامانه در سایر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان در حال راه‌اندازی است.

وی با اشاره به رصد بیماران سرپایی و اجرای پروتکل یکپارچه درمان و ارجاع در سطح استان، گفت: تلاش می‌شود بیمارستان‌ها با مشکل ازدحام و شلوغی روبرو نشوند.

انجیدنی اضافه کرد: تکمیل واکسیناسیون، افزایش پوشش دز سوم واکسن و تشویق مردم به مشارکت در این برنامه یکی از استراتژی‌های مهم قرارگاه به شمار می‌رود ضمن اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه در استفاده از ماسک با اجرای برنامه‌های نظارتی مورد تاکید است.

وی با بیان این‌که تلاش می‌شود با تمهیداتی که در نظر گرفته شده است با کمترین آسیب از پیک ششم کرونا عبور کنیم، افزود: در این راستا تمامی شهرستان‌های استان خراسان رضوی به طور مستمر و روزانه مورد رصد قرار می‌گیرند و با دریافت گزارش‌های روزانه و برگزاری نشست‌های روزانه قرارگاه، تلاش می‌شود در صورت بروز هر گونه چالش، نسبت به رفع آن اقدام شود.

دبیر قرارگاه مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به برنامه‌ریزی و دریافت مصوبات از قرارگاه کرونا برای تأمین نیروی انسانی، با بیان این‌که تمدید طرح برخی از نیروهای این حوزه در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: تلاش می‌شود با همکاری سازمان‌های بیمه‌گر، تزریق رمدسیویر سرپایی در تمامی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی مشهد اجرایی شود تا در صورت نیاز بتوان به بیماران به شکل مناسب خدمات رسانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود با گسترش دسترسی در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت منتخب و درمانگاه‌ها دسترسی مردم به تست کرونا افزایش یابد.

انجیدنی گفت: این امر موجب شده است که شاهد ازدحام مراجعین در مراکز خاص همانند پیک پنجم کرونا نباشیم و خدمات به شکل مناسبی در دسترس مردم قرار گرفته است؛ با اقدامات انجام شده تاکنون خراسان رضوی با مشکل خاصی روبرو نشده است و امیدواریم بتوانیم با شرایط مناسب پیک ششم کرونا را به پایان برسانیم.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.