دادستان کل نیویورک اعلام کرد: دفاعیه‌های پنج صفحه‌ای ترامپ که روز گذشته منتشر شد با ادعای وکلای وی در دادگاه کاملاً مغایر است.

اطلاعات مالی ترامپ باز هم دروغ از آب در آمد

به گزارش قدس آنلاین، دادستان کل آمریکا در نامه‌ای به دادگاه نیویورک گفت: اطلاعاتی که ترامپ به منظور دفاع از خود در مورد فعالیت‌های مالی و مالیاتی و املاک خود در روزهای اخیر ارائه کرده کاملاً با آنچه وکلای وی در صحن دادگاه عنوان کرده بودند مغایر است.

دادستان کل آمریکا همچنین ادامه داد: خیلی عجیب است که یک نفر با گفته‌ها و دفاعیات وکلای خود آن هم با یک روز اختلاف زمانی مخالفت کند.

به گفته خبرگزاری رویترز، لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک این روزها به دنبال تحقیق در مورد ارزش املاک و مستغلات دونالد ترامپ است؛ مقامات قضایی آمریکا می‌گویند دونالد ترامپ در زمان ریاست جمهوری خود با سوء استفاده از قدرت و اختیارات اجرایی خود، در صورت حساب‌ها مالی سالیانه، ارزش املاک و مستغلات خود را برای پرداخت کمتر مالیات دستکاری کرده است.

وکلای ترامپ بارها اعلام کرده اند آن‌ها اطلاعات دقیقی درباره اتهامات مربوط به ارزش گذاری‌های نادرست املاک در اختیار ندارند. دفتر دادستان کل آمریکا در روزهای اخیر نامه‌ای را منتشر کرده و در آن گفته است به صورت‌های مالی سازمان ترامپ در بازه زمانی سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ هیچ اعتمادی ندارد.

سه شنبه ترامپ در نامه‌ای خطاب به دادستان کل آمریکا ضمن محکوم کردن تحقیقات در مورد ارزشگذاری املاک و مستغلات وی این اقدام مقامات قضایی آمریکا را با هدف سیاسی عنوان کرده و آن را "یک حمله سیاسی و نژادپرستانه" خوانده است. ترامپ متهم است از طریق ارتباط‌های تجاری و سیاسی خود دست به فرارهای مالیاتی گسترده‌ای زده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.