معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: مسائل و مشکلات راه‌های این استان در ایام نوروز احصا و متناسب با شرایط هر کدام تدابیر لازم اتخاذ شده است.

تدابیرترافیکی  راه های خراسان رضوی برای نوروز۱۴۰۱

به گزارش قدس انلاین، جواد خدایی روز شنبه پس از نشست کمیسیون ایمنی راه‌های استان خراسان رضوی اظهار کرد: یکی از چالشهای جدی در این خصوص، خستگی رانندگان در جاده‌های غرب و جنوب استان است که برنامه ریزی ویژه ای برای توقف بیشتر رانندگان در این جاده‌ها انجام شده تا از بروز حوادث جلوگیری شود.

وی ادامه داد: در ایام نوروز روزانه ۲ هزار بسته آموزشی در جاده‌های غرب و جنوب استان بویژه جاده کاهک - سبزوار - نیشابور بین رانندگان توزیع می شود، همچنین در صورت موافقت آستان قدس رضوی دعوتنامه مهمانسرای حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در این جاده‌ها توزیع می‌گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به وجود ۵۱ مجتمع بین راهی و توقفگاه خودرو در جاده‌های منتهی به مشهد مقدس گفت: ایستگاه های خدمات رسانی با همکاری پلیس و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در این مجتمع های بین راهی مستقر می شوند.

وی افزود: قرار است بنرهایی حاوی هشدارهای لازم به رانندگان برای جلوگیری از بروز سوانح ناشی از خستگی در جاده‌های منتهی به مشهد مقدس در ایام نوروز نصب شود تا میزان هوشیاری رانندگان در این مسیرها بیشتر گردد.

خدایی سرعت زیاد و وجود رانندگان پرخطر را از دیگر چالشها در این زمینه دانست و ادامه داد: همزمان با ایام نوروز ۱۴۸ سامانه شناسایی تخلفات سرعت در جاده‌های استان رفع نقص شده و آماده بهره برداری می شود و علاوه بر آن ۱۶۰ تیم پلیس در این جاده‌ها مستقر شده و همراه با دستگاه های امدادی مسیرها را کنترل می کنند.

وی گفت: با بهره گیری از ظرفیت دستگاه های قضایی، برای برخورد با رانندگان پرخطر مجازاتهای جایگزین و سنگین‌تر در نظر گرفته خواهد شد.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: به منظور فرهنگ سازی برای انجام سفرهای ایمن و آگاهی رانندگان و شهروندان از وضعیت جاده‌ها در ایام نوروز، استودیوی ویژه خبری برای سفرهای نوروزی با همکاری صدا و سیما در مرکز مدیریت راه های استان مستقر شده و مسائل مربوط به راه ها و هشدارهای پلیس و سایر موضوعات مرتبط را اطلاع رسانی خواهد کرد.

وی ادامه داد: به منظور کنترل و نظارت بیشتر بر عملکرد ناوگان حمل و نقل در ایام نوروز، عملکرد شرکتهای مسافربری و حمل و نقل عمومی به صورت نامحسوس مورد ارزیابی قرار می گیرد، همچنین ۱۵ تیم نظارتی در پایانه های مسافربری مشهد و چهار تیم نظارتی در جاده‌های منتهی به مشهد مستقر می شوند.

خدایی، تامین روشنایی کامل جاده‌های منتهی به مشهد بویژه جاده مشهد - نیشابور و تمدید خط کشی طولی جاده‌ها را از دیگر تمهیدات اندیشیده شده برای سفر ایمن مسافران نوروزی در خراسان رضوی برشمرد.

وی گفت: نقاط کور از نظر آنتن دهی در جاده‌های خراسان رضوی شناسایی شده که برای رفع این نقص مقرر است، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ظرف مدت کوتاهی نسبت به رفع آنها اقدام کند تا نقطه کور از این نظر در استان باقی نماند.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: مرکز فوریتهای پزشکی استان نیز تمهیدات لازم را اندیشیده تا مدت زمان رسیدن اورژانس به محل حادثه را به حداقل ممکن برساند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.