سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران همزمان با روز جهانی اهدای کتاب ۱۰۰۰ نسخه کتاب در قالب پویش «کتاب در حرکت» را به مردم اهدا کرد.

اهدای ۱۰۰۰ نسخه کتاب در قالب پویش «کتاب در حرکت» / اهدای ۱۵۰ هزار نسخه منبع کتابی و غیر کتابی به مراکز مختلف از ابتدای سال تاکنون

به گزارش قدس آنلاین، فرناز محمدی، معاون فراهم‌آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی، با اشاره به بخش مبادله و اهدا سازمان اسناد و کتابخانه ملی عنوان کرد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به مناسبت روز جهانی اهدای کتاب که ۲۵ بهمن ماه بود با همکاری شرکت راه آهن شهری تهران و حومه؛ که مترو شهرداری تهران است؛ پویش «کتاب در حرکت» را با اهدای ۱۰۰۰ نسخه کتاب اجرا کرد.
محمدی با بیان این‌که این کتاب‌ها در ایستگاه تئاتر شهر تهران جانمایی خاص دارد، گفت: شهرداری تهران با ایجاد یک غرفه خاص در ایستگاه تئاتر شهر مترو تهران با نام پویش «کتاب در حرکت» فعالیت اهدای کتاب به شهروندان را با کتاب‌های اهدایی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اجرا کرد
وی با اشاره به این‌که در طول دو سال برگزاری پویش کتاب در حرکت حدودا ۷۰ هزار نسخه منبع اطلاعاتی را به مردم اهدا کردیم، اظهار کرد: مثلا در در هفته کتاب امسال که آبان‌ماه بود؛ ۱۵ هزار نسخه کتاب در قالب این پویش به مردم اهدا شد.  
معاون فراهم‌آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی افزود: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران «پویش کتاب در حرکت» را در مکان‌های پرترددی مانند بیمارستان‌ها و مراکز سلامت، مجتمع‌های مسکونی پرجمعیت، مناطق ۲۲گانه تهران و فرهنگ‌سراها اجرا کرده است. همچنین این سازمان تاکنون با همکاری شرکت راه آهن شهری تهران و حومه؛ که مترو شهرداری تهران است این پویش را در ۵ ایستگاه مترو تهران اجرا کرده است.
محمدی عنوان کرد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران پویش کتاب در حرکت را علاوه بر تهران در همدان هم برگزار کرده است. از جمله این مراکز می‌توان به اجرای پویش کتاب در حرکت در زندان‌های همدان با همکاری سازمان زندان‌های این شهرستان اشاره کرد.
وی با بیان‌این که سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از ابتدای سال تاکنون ۱۵۰ هزار نسخه منبع  کتابی و غیرکتابی را به مراکز مختلف اهدا کرده است، گفت: بخش مبادله و اهدای کتاب سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از ابتدای سال تاکنون حدودا ۳۶۰ هزار نسخه کتاب هم از سوی افراد حقیقی و حقوقی در قالب اهدای کتاب دریافت کرده است.
معاون فراهم‌آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی درباره بخش مبادله و اهدای کتاب این سازمان اظهار کرد: این سازمان دو نسخه از هر منبعی که در کشور منتشر می‌شود را به عنوان آرشیو ملی در مخازن خود نگهداری می‌کند و منابع مازاد خود را به کتابخانه‌های روستایی و عشایری، کتابخانه‌های تازه تاسیس و کتابخانه مدارس تازه افتتاح شده و دیگر مراکز از جمله مناطق محروم ارسال می‌کند.
وی با بیان این‌که بخش مبادله و اهدای کتاب در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران هدفش این است دسترسی کتابخانه‌ها و افراد را به کتاب تسهیل کند، عنوان کرد: این بخش در دو سال اخیر فعالیت بسیار چشم‌گیر و پررنگی داشته است.
محمدی با بیان‌این که بخش مبادله و اهدا سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران دو سال است پویش کتاب در حرکت را دنبال می‌کند، گفت: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در مناسبت‌های مختلف مانند روز جهانی اهدای کتاب، هفته کتاب و مناسبت‌های ملی و مذهبی مختلف؛ حجم زیادی از کتاب‌ها را در قالب پویش کتاب در حرکت به مردم اهدا می‌کند.
وی درباره استفاده مردم از کتاب‌های اهدایی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در قالب «پویش کتاب در حرکت» گفت: این کتاب‌ها را مردم می‌توانند مطالعه کنند و در صورت لزوم آن‌ها را در مکان‌های دیگر برای مطالعه دیگر افراد بگذارند.

منبع: ایبنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.