قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز دوشنبه بیست و یکم فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ماه ۱۴۰۰)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰) + عکس

واشینگتن پست

روزنامه واشینگتن پست گزارش اصلی صفحه نخست خود را به قبول شرایط مذاکره میان جو بایدن و ولادیمیر پوتین روسای جمهور آمریکا و روسیه در آخرین تلاش های دیپلماتیک برای جلوگیری از جنگ میان روسیه و اوکراین اختصاص داده است. این روزنامه همچنین در گزارشی به موارد بسیار زیاد نارسایی های قلبی در بیمارانی که مبتلا به کووید ۱۹ بوده اند و به نظر ارتباط قوی میان این بیماری و این نارسایی وجود دارد پرداخته است. واشنگتن پست همچنین به انتقاد از کمیته بین المللی المپیک پرداخته و می گوید مسابقات المپیک زمستانی پکن، تهی بودن این کمیته را بیش از پیش نشان داده است.

ژاپن تایمز

روزنامه ژاپن تایمز در گزارشی می نویسد که فشارهای نخست وزیر این کشور بر مقامات محلی در سرعت بخشیدن به تزریق دوز اضافه تر واکسن کرونا، باعث شده که این کشور به هدف خود یعنی تزریق روزانه یک میلیون دوز برسد. این روزنامه همچنین به پایان مسابقات المپیک زمستانی پکن نگاهی داشته و بهترین عملکرد تاریخ کاروان ورزشی ژاپن در این مسابقات با کسب ۱۸ مدال را زیر ذره بین برده است. ژاپن تایمز همچنین تاکید دارد که اقتصاد ژاپن می تواند از حمله روسیه به اوکراین دچار ضربه مهلکی شود.

گاردین

روزنامه گاردین چاپ انگلیس که در آستانه دویستمین سالگرد آغاز به کار خود قرار دارد، در گزارشی، اسناد افشا شده از شرکت خدمات مالی و اعتباری کردیت سوئیس را مورد توجه قرار داده است. این اسناد، هویت بسیاری از ثروتمندان صاحب حساب در این شرکت را فاش کرده که بسیاری از آن ها مرتبط به جرایم سازمان یافته قاچاق مواد مخدر، شکنجه، پولشویی و دیگر جرایم هستند. این روزنامه همچنین آخرین اخبار از سلامتی ملکه الیزابت که دچار کرونا شده است را نیز پوشش داده و تاکید کرده که عوارض این بیماری برای او کم بوده و وی می تواند به کارهای روزانه خود برسد.

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست چاپ اسرائیل در گزارشی، صحبت های جدید نفتالی بنت نخست وزیر این رژیم را در خصوص هشدارهایش در خصوص رسیدن غرب به توافق هسته ای با ایران را بازتاب داده است. بنت می گوید توافقی که ایران و گروه ۴ به اضافه ۱ در حال رسیدن به آن هستند حتی از برجام اصلی نیز (در نظر آن ها) ضعیف تراست و چیزی تا امضای نهایی آن باقی نمانده است. این روزنامه همچنین به چالش های اسرائیل برای بی طرف ماندن در بحران روسیه و اوکراین اشاره می کند که نه می خواهند رودرروی غرب قرار گرفته و نه در مقابل روسیه بایستند.

لس آنجلس تایمز

روزنامه لس آنجلس تایمز بر خلاف آنچه روزنامه های چینی تلاش کردند برگزاری مسابقات المپیک زمستانی در پکن را یک پیروزی بین المللی جلوه دهند، اما از طرف دیگری به قضایا نگاه کرده و می گوید سخت گیری های بیش از اندازه چینی ها برای کنترل مسابقات به بهانه همه گیری کرونا و دیگر حواشی سیاسی موجود در آن موجب انتقاد رئیس کمیته بین المللی المپیک نیز شده است. این روزنامه همچنین به تله افتادن مرد جوانی در کالیفرنیا که از طریق سایت دوستیابی در واقع به دیدار یک گروه جنایتکار رفت را بازتاب داده است.

اِستِیتسمن

روزنامه استیتسمن چاپ هند در گزارشی به درخواست دولت هند از اتباع این کشور در اوکراین برای خروج فوری از آنجا در میان بالا رفتن امکان حمله نظامی روسیه به اوکراین خبر می دهد. این روزنامه همچنین از برگزاری انتخابات پارلمان هند گزارشی تهیه کرده و میزان مشارکت مردم ایالت پنجاب را ۶۵ درصد عنوان کرده که ۱۲ درصد از دور قبل کمتر است. استیتسمن همچنین می گوید مبتلایان به کرونا در هند برای اولین بار در ۵۱ روز گذشته به زیر ۲۰ هزار نفر در روز رسیده است.

مونتریال گَزِت

روزنامه مونتریال گزت چاپ کانادا در گزارشی به آخرین درگیری های نیروی پلیس اوتاوا پایتخت این کشور و معترضان به واکسیناسیون اجباری می پردازد. این روزنامه می گوید بسیاری از این افراد که خود را با کامیون از سراسر کشور به اوتاوا رسانده بودند تصمیم به خروج گرفته اما تاکید داشته اند که اگر خواسته هایشان عملی نشود دوباره بر می گردند. مونتریال گزت همچنین معقتد است که کانادا از وقوع موج ششم کرونا دور نیست و کارشناسان تاکید کرده اند که باید هر چه زودتر ظرفیت بیمارستانی این کشور افزایش یابد.

گلوبال تایمز

روزنامه گلوبال تایمز چاپ چین جمله توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک در مراسم اختتامیه المپیک زمستانی پکن که این مسابقات را فوق العاده لقب داد را به عنوان تیتر اصلی صفحه نخست خود برگزیده است. این روزنامه معتقد است برگزاری مسابقات در ۱۷ روز گذشته در شرایط خاص جهانی مخصوصا به خاطر همه گیری ویروس کرونا، کار بزرگی بوده که چین موفق به انجام آن شده است. این روزنامه همچنین به مناسبت پنجاهمین سالگرد بازدید ریچارد نیکسون رئیس جمهور وقت آمریکا ار چین که برخی آن را مهمترین بازدید تاریخ رئیس جمهور تاریخ ایالات متحده از یک کشور لقب داده اند، به درس هایی که از این دیدار می توان گرفت پرداخته است.

یواس‌ای تودی

روزنامه یو اس ای تودی گزارش اصلی صفحه نخست خود را به عملکرد کاروان ورزشی ایالات متحده درمسابقات المپیک زمستانی پکن اختصاص داده است. این روزنامه می گوید با وجود اینکه آمریکایی ها نتوانستند موفقیت های قبلی خود را اینبار در پکن تکرار کنند، اما روحیه بالایی را در این مسابقات از خود نشان دادند. یواس ای تودی همچنین آمار کشته های بالای افرادی که در زمان وقوع سیلاب در خودروهای خود باقی می مانند را منتشر کرده و می گوید با وجود داده شدن توصیه های ایمنی بسیار، اما در سال ۲۰۲۱ میزان کشته شدگان کسانی که در خودروهای خود غرق می شوند در ۵ سال گذشته بی سابقه بوده است.

فایننشیال تایمز

روزنامه فایننشیال تایمز صحبت های مقامات بلاروس در میان تلاش غرب برای مذاکره با روسیه را بازتاب داده که تاکید کردند نیروهای نظامی روسیه که دراین کشور مستقر هستند، در این منطقه باقی خواهند ماند. این روزنامه همچنین در مقاله ای به انتقاد از تصمیم بریتانیا در خروج از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت پرداخته و می گوید تقریبا هیچکدام از قول هایی که مقامات بریتانیایی در خصوص بهبود شرایط بریتانیا با خروج از اتحادیه اروپا به مردم این کشور داده بوده اند به واقعیت بدل نشده و این کار هیچ سودی برای مردم نداشته است.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.