«شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین برای تاکید بر اهمیت همکاری در شرایط جدید پیامی به «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی فرستاد.

چین در شرایط جدید آماده گسترش روابط با کره شمالی است

به گزارش قدس آنلاین، شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین در پیامی به «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بر اهمیت همکاری میان پکن و پیونگ یانگ در شرایط جدید تاکید کرد، وی درباره ماهیت شرایط جدید چیزی نگفت.

وی در این پیام نسبت به گسترش روابط دوستانه با کره شمالی ابراز آمادگی کرد.

لازم به ذکر است که پکن از زمان جنگ کره در دهه پنجاه قرن گذشته میلادی، مهمترین متحد اقتصادی پیونگ یانگ بوده است.

چین در بیش از ۹۰ درصد از تجارت های دو جانبه کره شمالی نقش دارد و این درحالی است که کره شمالی به دلیل بستن مرزهایش در سال ۲۰۲۰ میلادی و در شرایط همه گیری کرونا، گرفتار تحریم های اقتصادی بین المللی شده است.

«توماس اوجا کینتانا» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در اواخر فوریه سال گذشته اعلام کرده بود که اقدامات سختگیرانه پیونگ یانگ برای مقابله با کرونا، منجر به تشدید بحران غذایی شده است.

گفتنی است؛ چندی پیش هم رسانه‌های دولتی کره‌شمالی گزارش دادند، کیم جونگ اون به مناسبت سالروز مشارکت چین در جنگ کره بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ میلادی تاکید کرد، روابط نزدیک پیونگ‌یانگ با پکن در حقیقت پیوند خونی است و با آمدن نسل‌های بعدی تقویت خواهد شد.

کیم جونگ اون به مناسبت هفتاد و یکمین سالروز اعزام نیروهای چینی به جنگ سه ساله کره، تاج گلی را برای یادبود به آرامگاه سربازان کشته‌شده چینی در شهرستان "هوچانگ" واقع در استان "پیونگان جنوبی" فرستاد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.