قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز شنبه بیست و ششم فوریه ۲۰۲۲ (هفتم اسفند ماه ۱۴۰۰)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰) + عکس

واشنگتن پست

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با عنوان «اوکراین مقاومت می کند» از مسلح شدن مردم کی‌ف پایتخت اوکراین برای ادامه مبارزه با ارتش روسیه خبر می دهد. این روزنامه همچنین در گزارش دیگری به تصمیمی که آن را تاریخی نامیده، از انتخاب «کتانجی براون جکسون» به عنوان نامزد معرفی شده توسط جو بایدن برای تصدی جایگاه دیوان عالی ایالات متحده به عنوان اولین زن سیاهپوست می گوید. واشنگتن پست همچنین تصمیم وزارت بهداشت آمریکا در مورد برداشتن بیشتر قوانین الزام آور زدن ماسک در این کشور را بازتاب داده است.

کومسومولسکایا پراوادا

روزنامه کومسومولسکایا پراوادا چاپ روسیه در میان تمامی التهابات پیرامون جنگ این کشور با اوکراین، عکس اصلی صفحه نخست خود را به حضور نیروهای نظامی روسیه در نزدیکی شهر خِرسون در اوکراین اختصاص داده است. این روزنامه در گزارش خود با تیتر «عملیات ویژه در اوکراین چگونه به پایان می رسد» که یادآور جالبی به مجبور شدن رسانه های روسی توسط حکومت این کشور در خصوص استفاده از واژه عملیات ویژه به جای جنگ است، سناریوهای مختلفی را پیرامون ادامه جنگ در اوکراین و امکان آتش بس ارائه کرده است. این روزنامه همچنین مصاحبه سربازان اوکراینی تسلیم شده را بازتاب داده که از دلایل خود برای کنار گذاشتن سلاح هایشان گفته اند.

ملیت

روزنامه ملیت چاپ ترکیه در پرونده خود پیرامون جنگ روسیه و اوکراین، به انتقاد از کشورهای غربی می پردازد. این روزنامه با انتخاب تیتر «کاملا تنها» این سوال را مطرح می کند که چرا غرب و مخصوصا آمریکا حمایت خود از اوکراین را به صورت عملی نشان نمی دهد، و معتقد است این حرکت ایالات متحده باعث کاهش اعتماد به نفس در مورد کشورهای دیگر در خطر حمله روسیه خواهد شد و همینطور این جسارت را به چین می دهد تا به تایوان حمله کند. ملیت همچنین تاکید می کند که هنوز ۱۵ هزار شهروند ترک در اوکراین باقی مانده که دولت ترکیه تصمیم دارد آن ها را از راه زمینی از رومانی به ترکیه منتقل کند.

ژاپن تایمز

روزنامه ژاپن تایمز در گزارشی به استئصال غرب در جلوگیری از بروز جنگ در اوکراین پرداخته است. این روزنامه می گوید دیپلماسی، تهدید و جنگ اطلاعاتی که غرب در پیش گرفت برای متوقف کردن ولادیمیر پوتین کافی نبود. این روزنامه همچنین به احتمال بالا رفتن تورم در ژاپن به دلیل جنگ اوکراین و تاثیری که بر اقتصاد ژاپن خواهد گذاشت اشاره کرده، و همچنین در مقاله ای با عنوان «قهرمان طبقه کارگر» به شانس بالای یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی که خود کارگر کارخانه بوده است می پردازد.

وال استریت ژورنال

روزنامه وال استریت ژورنال در پرونده ای، وولودومیر زیلنسکی رئیس جمهور اوکراین را زیر ذره بین برده است. در این پرونده با عنوان «از کمدی تا هدف اول» زندگی جالب توجه رئیس جمهور اوکراین که قبلا بازیگر کمدی بوده و اکنون یکی از مهره های تاثیرگذار جنگ روسیه و اوکراین است را مورد بررسی قرار داده است. وال استریت ژورنال همچنین در مقاله ای با عنوان «غرب چگونه در مورد پوتین اشتباه قضاوت کرد» به اشتباهات گسترده رهبران غربی در مدیریت روابط خود با روسیه و وپوتین در سال های گذشته اشاره می کند.

تایمز آو ایندیا

روزنامه تایمز آو ایندیا چاپ هند، در گزارشی از تلاش های دولت این کشور برای برگرداندن اتباع هندی باقی مانده در اوکراین در روزهای آتی خبر می دهد. این روزنامه میگوید چهار هواپیما برای این کار در نظر گرفته شده و ولادیمیر پوتین ضمانت داده که امنیت پرواز این هواپیماها که از خاک اوکراین بر می خیزند را تامین خواهد کرد. تایمز آو انیدیا همچنین از تایید مدارک علیه متهم بمبگذاری سال ۱۹۹۳ در بمبئی که منجر به کشته شدن ۲۵۷ و زخمی شدن ۱۴۰۰ نفر شد گزارشی خبر می دهد که آخرین قدم برای اجرای حکم این فرد بعد از سال ها تحقیق و بررسی است.

فایننشیال تایمز

روزنامه فایننشیال تایمز از دیدگاه مقاله نویسان خود به مقایسه شرایط کنونی جنگ روسیه با اوکراین با زمان شوروی سابق پرداخته است. این روزنامه به جز گزارش اصلی خود از تحولات جنگ اخیر که با عنوان «نیروهای روس به کیف وارد شدند» به چاپ رسیده، در مقاله ای با عنوان «تنهاتر از استالین» معتقد است سیاست هایی که ولادیمیر پوتین در پیش گرفته باعث شده حتی او نسبت به استالین نیز تنهاتر باشد چون در آن زمان بلوک شرق با تعداد کشورها و رهبران بیشتری از او حمایت می کردند اما اکنون کشورهایی که از جنگ راه انداخته شده توسط روسیه و پوتین حمایت می کنند به اندازه انگشتان یک دست نیز نمی رسند. 

نشنال پست

روزنامه نشنال پست چاپ کانادا با اختصاص پرونده ای ۲۰ صفحه ای، وقایع جنگ روسیه با اوکراین را پوشش داده است. این روزنامه با انتخاب تیتر «اوکراین مصمم است» از سلاح به دست شدن مردم اوکراین در راه مبارزه با نیروهای ارتش روسیه خبر می دهد. این روزنامه همچنین در مقاله ای می خواهد به این سوال پاسخ دهد که ایا غرب واقعا آمادگی پاسخ دادن به آنچه تهدید روسیه خوانده است را دارد و یا باید سیاست های جدیدی را در تقابل با این کشور در پیش بگیرد؟

لس آنجلس تایمز

روزنامه لس آنجلس تایمز در گزارش خود در مورد جنگ روسیه و اوکراین، از ورود نیروهای روسی به دروازه های کیف پایتخت اوکراین خبر می دهد. این روزنامه همچنین می گوید دولت روسیه از مدت ها قبل با اجرای سیاست های مختلف خود، پیش بینی کرده بود که مورد تحریم های سخت بین المللی قرار می گیرد. این روزنامه در این خصوص می نویسد روس ها با ذخیره گسترده ارزهای خارجی، پرداخت بدهی های خود و دیگر سیاست های اقتصادی، تا توانسته اند خود را برای تحریم های همه جانبه اروپا و آمریکا آماده کرده اند.

دیلی تلگراف

روزنامه دیلی تلگراف چاپ انگلیس در گزارش خود در مورد جنگ روسیه و اوکراین، از عکس مشهور شده در چند روز گذشته به عنوان عکس اصلی صفحه نخست خود استفاده و تیتر «نبرد برای کیف» را انتخاب کرده است. این روزنامه همچنین در گزارشی می گوید نقش سلاح های ضد تانک بریتانیا در وارد آوردن صدمات بسیار به تانک های روس در این نبرد کاملا ملموس بوده است. دیلی تلگراف همچنین در مقاله ای با عنوان «آیا ما بهای حضور او در قدرت را می دهیم؟» به بررسی نقاط ضعف جو بایدن در مدیریت سیاست خارجی ایالات متحده از زمان ریاست جمهوری او پرداخته که منجر به اشتباهات بسیاری شده است.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.