نمایندگان دائم ۱۰ کشور عضو اکو برای شرکت در اجلاس شورای نمایندگان دائم کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی این سازمان روز چهارشنبه وارد بندرعباس شدند.

نمایندگان دائم ۱۰ کشور عضو اکو وارد بندرعباس شدند

به گزارش قدس آنلاین، شورای وزیران بالاترین رکن تصمیم گیری و سیاستگذاری سازمان است و سالی یکبار تشکیل جلسه می دهد و شورای نمایندگان دائم بازوی اجرایی شورای وزیران است و هر ماه در سطح سفرا در تهران تشکیل جلسه می‌دهد.

براساس اطلاعات منتشره، اجلاس شورای نمایندگان دائم کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو به میزبانی استان هرمزگان در روزهای ۱۱ و ۱۲ اسفند ماه برگزار می‌شود.

سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در ابتدا با مشارکت سه کشور ایران، ترکیه و پاکستان بر اساس معاهده ازمیر و با هدف اعتلای سطح زندگی اقتصادی مردم منطقه در ۱۹۸۴ تاسیس شد و افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان در ۱۹۹۲ به این سازمان ملحق شدند.

 گسترش تجارت درون منطقه ای و فرا منطقه ای و همچنین تلاش در جهت ادغام تجارت کشورهای منطقه با تجارت جهانی از جمله اهداف سازمان همکاری اقتصادی اکو است.

مقر دبیرخانه سازمان در تهران است و دبیرخانه مسوول هماهنگی و نظارت بر اجرای فعالیت های اکو و کمک به برگزاری نشست هاست.

شورای برنامه ریزی منطقه ای  سالی یکبار در سطح روسای سازمان های برنامه ریزی کشورهای عضو تشکیل جلسه می دهد و وظایفی از قبیل تدوین برنامه های عملی برای تحقق اهداف سازمان، بررسی برنامه های گذشته و پیشنهاد تشکیل نهادهای منطقه ای را به عهده دارد.

نشست مشترک اقتصادی هرمزگان با سازمان همکاری اقتصادی اکو، نشست شورای نمایندگان دائم اکو(CPR)، دیدار های اختصاصی سفرا با استاندار هرمزگان، همایش بررسی فرصتهای همکاری استان هرمزگان با کشورهای عضو اکو به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس و بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجائی به عنوان برنامه‌های نمایندگان دائم ۱۰ کشور عضو اکو در بندرعباس اعلام شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.