۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
کد خبر: 789917

طی ۱۰۰ سال اخیر جنگ‌های مختلف چقدر باعث آوارگی مردم جهان شده است؟

روایت آماری آوارگان جنگ

به گزارش قدس آنلاین، آوارگی و فرار از صحنه جنگ، از اولین تبعات جنگ بوده و جنگ اوکراین هم متاسفانه باعث آوارگی تعداد زیادی انسان شده است که طبق گزارش سازمان ملل متحد، تعداد آوارگان اوکراینی تا روز پنج شنبه سوم مارس(۱۲ اسفند) به یک میلیون رسیده است که با گذشت روزهای آینده پیش بینی می شود این رقم به بیش از این ها برسد.

ایسنا به نقل از دانشگاه براون و آژانس پناهندگان سازمان ملل، اینفوگرافی از تعداد پناه جویان و آوارگان جنگ های ۱۰۰ سال اخیر منتشر کرده که شرح آن را در ادامه می‌خوانید.

جنگ جهانی اول: جنگ جهانی اول که با نام‌ جنگ بزرگ هم شناخته می‌شود، از سال ۱۹۱۴ تا ۱۹۱۸ ادامه داشت و مناطق بسیاری در جهان درگیر جنگ شدند. طبق گزارش ها حدود ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در این جنگ کشته شدند و حدود ۱۰ میلیون نفر هم خانه و زندگی خود را از دست داده و مجبور به مهاجرت شدند.

جنگ جهانی دوم: دومین جنگ جهانی بین سال‌های ۱۹۳۹ تا ۱۹۴۵ بود که در آن حدود ۷۳ میلیون نفر جان خود را از دست دادند و گفته می شود بین ۳۰ تا ۶۴ میلیون نفر هم در این جنگ آواره شدند.

جنگ های هند و پاکستان: هند و پاکستان از سال های ۱۹۴۰ با هم به شدت اختلاف داشتند و اوج این مناقشه ها بین آوریل ۱۹۶۵ تا سپتامبر ۱۹۶۵ اتفاق افتاد، البته هنوز درگیری ها بین این دو کشور تمام نشده است. در این جنگ ها گفته می شود بیش از ۱۴ میلیون نفر آواره شده اند.

جنگ شمال و جنوب ویتنام: از سال ۱۹۵۵ تا ۱۹۷۵ بین نیروهای ویتنام شمالی و جبهه ملی با نیروهای ویتنام جنوبی و متحدانش به ویژه ایالات متحده آمریکا جنگی رخ داد که به آوارگی ۱۳ میلیون نفر ختم شد.

جنگ استقلال بنگلادش: این جنگ که بین پاکستان شرقی و غربی در سال ۱۹۷۱ میلادی رخ داد، منجر به تاسیس کشور بنگلادش شد. این جنگ هم ۱۰ میلیون نفر را آواره کرد.

درگیری های داخلی کلمبیا: به جرئت می توان طولانی‌ترین جنگ داخلی جهان را درگیری های داخلی کلمبیا دانست که بیش از ۵۰ سال طول کشید. در این درگیری های داخلی هشت میلیون نفر آواره شدند.

جنگ کنگو: این جنگ که به جنگ بزرگ آفریقا هم شناخته می‌شود بین ۹ کشور آفریقایی و حدود ۲۵گروه مسلح اتفاق افتاد که حدود ۵.۴ میلیون نفر جان شان را از دست دادند و شش میلیون نفر هم آواره شدند.

جنگ های بعد از ۱۱ سپتامبر: بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم به کشورهای خاورمیانه حمله کرد و طبق گزارش سازمان ملل این جنگ ها منجر به آوارگی حدود ۳۷ تا ۵۹ میلیون نفر شده است.

جنگ یمن: حدود هفت سال است که مردم یمن درگیر جنگی ظالمانه به رهبری عربستان هستند که حدود ۴۵ هزار غیرنظامی در آن به شهادت رسیده اند و بیش از چهار میلیون نفر هم خانه و کاشانه شان را از دست داده اند.

جنگ با داعش در سوریه: ۱۱ سال است که کشور سوریه درگیر جنگ با داعش و گروه های تروریستی است و در این ۱۱ سال حدود ۱۲ میلیون نفر آواره شده اند.

جنگ ها در افغانستان: از سال ۱۳۵۸ شمسی و شروع جنگ افغانستان با شوروی و جنگ های داخلی این کشور تا زمان به قدرت رسیدن طالبان، آژانس پناهندگان سازمان ملل اعلام کرده است که حدود ۶.۱ میلیون نفر در این کشور به دلیل این جنگ ها آواره شده اند.

منبع: خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.