۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱
کد خبر: 789997

اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که واحدهای صنفی با تزریق سه دز واکسن کرونا باید در سامانه «ایران من» ثبت نام و QR Code دریافت کنند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

فعالیت اصناف منوط به دریافت QR Code

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اتاق اصناف ایران، این نهاد اطلاعیه‌ای را منتشر کرد که بر اساس آن لزوم برخی موارد برای فعالیت در ایام عید دیده شده است.

در این اطلاعیه آمده است: واحدهای صنفی کشور طی ۲ سال گذشته و به لحاظ سیاست‌های اتخاذی مبارزه با شیوع بیماری کووید ۱۹ توسط ستاد ملی مدیریت کرونا، در چندین نوبت ملزم به تعطیلی و محدودیت در کسب‌وکارها شدند که مهم‌ترین آن مربوط به بازار اسفند سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ بود؛ یعنی دقیقاً در روزهای پیش از عید که مهم‌ترین ایام رونق بازار و کسب‌وکارها است. چنانکه آسیب‌های این تعطیلی بر بازار تا آن اندازه بود که هیچ‌کدام از حمایت‌های دولت نتوانست ضرر و زیان کسبه را جبران کند.

این اطلاعیه می افزاید:  شیوع سویه اومیکرون در کشور، مسئولان وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا را بر آن داشت تا بار دیگر، با وضع دستورالعمل‌های جدید نسبت به جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر موج ششم کرونا و کاهش مرگ‌ومیر ناشی از آن اقدام کنند.

در این اطلاعیه خاطرنشان شده است: یکی از این مصوبات در مورد اصناف، ثبت نام در سامانه ایران من به نشانی asnaf.moi.ir و دریافت QR Code و نصب آن در واحدهای صنفی است که برخلاف تأکیدات این ستاد و اطلاع‌رسانی مکرر اتاق اصناف ایران از سوی بسیاری از واحدهای صنفی رعایت نشده است. در همین راستا به منظور پیشگیری از محدودیت‌ها و تعطیلی‌های گسترده، به تمام واحدهای بازرسی اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف سراسر کشور ابلاغ شده است تا با جدیت بیشتری بر اجرای این طرح نظارت کنند.

در این اطلاعیه تاکید شده است: مطابق دستورالعمل نظارت در سه مرحله، شامل اخطار کتبی، مسدود کردن پوز بانکی به مدت دو هفته و پلمپ ۳۰ روزه واحدهای متخلف انجام می شود. اتاق اصناف ایران از تمام واحدهای صنفی سراسر کشور تقاضا دارد در اسرع وقت پس از تزریق دز سوم واکسن کرونا در سامانه ایران من ثبت‌نام کنند تا اینکه مشمول ضرر و زیان تعطیلی و محدودیت کسب‌وکار خود در روزهای آتی و بازار شب عید نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.