با ورود تعزیرات حکومتی مشهد و بازرسی از یک واحد صنفی در بازار سپاد مشهد ۵/۱ تن آبلیموی فله و رب انار بی‌نام و نشان کشف و معدوم‌سازی قسمتی از محموله‌ها در محل صورت گرفت.

کشف ۵/۱ تن آبلیمو و رب انار زیرپله ای

گزارش مردمی و پیگیری موضوع

روز گذشته یکی از شهروندان مشهدی اطلاعاتی از فعالیت مشکوک یک واحد صنفی در بازار سپاد را به تحریریه روزنامه قدس داد. این شهروند وظیفه‌شناس که مدعی بود حین خرید از این واحد به وجود آبلیموهای تاریخ مصرف گذشته و فله در محل پی برده است از تیم خبری روزنامه قدس خواست پیش از آنکه محموله در بازار و بین مردم شهر توزیع شود و سلامت آن‌ها با سودجویی عده‌ای فرصت‌طلب به خطر بیفتد، ماجرا پیگیری شود. مستندات ارائه شده از سوی این فرد دلسوز به سرعت به مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی منتقل و ماجرا برای وی به دقت شرح داده شد. 

درادامه سیدمرتضی مدنی‌فدکی بدون فوت وقت به رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی مشهد دستور داد تا با همراهی کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و بازرسان اتاق اصناف مشهد راهی محل شوند و ضمن بررسی ماجرا در صورت صحت گزارش اقدام قاطع با متخلف صورت گیرد و گزارش کار نیز به وی اعلام شود.

این‌گونه شد که اینانلو، رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی صبح روز گذشته در پی یک اقدام مشترک با دستگاه‌های مذکور، واحد صنفی که به نوعی کلی‌فروشی این گونه اقلام بود را بازرسی کردند.

کشف و معدوم‌سازی آبلیموی زیر پله‌ای

همزمان با ورود تیم‌های نظارتی به واحد صنفی و بازدید از انبار آن، حجم زیادی آبلیموی فله که در چندین بشکه پلاستیکی نگهداری می‌شد، کشف شد.

از سوی دیگر وجود قوطی‌های بی‌نام و نشان آبلیمو در داخل انبار از وجود یک سودجویی و تخلفی عظیم در محل حکایت داشت.

درکنار این ماجرا وجود چند صد کیلوگرم رب‌انار بی‌هویت و فله و همچنین ترشی‌های دست‌ساز هم دور از چشم کارشناسان نظارتی نماند و آن‌ها هم به فهرست گزارش تخلف و کشف کالاهای بی‌نام و نشان از واحد صنفی اضافه شد. باتوجه به کشف حجم زیادی آبلیموی فله در داخل بشکه‌های پلاستیکی این فرضیه را هم مطرح می‌کرد که محموله‌ها شاید از داخل قوطی‌های تاریخ مصرف گذشته تخلیه و افراد متخلف قصد دارند آن‌ها را در پوشش بسته‌بندی‌های جدید و نو راهی بازار کنند.

از همین رو با دستور رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی مشهد تمام محموله آبلیموی بی‌هویت در محل معدوم‌سازی شد.

پس از پایان اقدام‌های نظارتی صورت گرفته کارشناس شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی هم برای بررسی بیشتر آزمایشگاهی، نمونه‌هایی از محموله‌ها که در اختیارشان بود را با خود بردند. گزارش تخلفات صورت گرفته تنظیم و فرد متخلف برای طی کردن دیگر مراحل مورد نیاز و رسیدگی به پرونده‌اش راهی تعزیرات حکومتی مشهد شد.

قدردانی از شهروند وظیفه شناس

سیدمرتضی مدنی فدکی در ادامه به خبرنگار ما گفت: از اقدام‌هایی که سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد به راحتی عبور نخواهیم کرد و پرونده این ماجرا هم به سرعت مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی تصریح کرد: اینکه یک نفر بخواهد به صورت زیرپله‌ای کالای سلامت‌محوری را بسته‌بندی و راهی بازار کند بی‌تردید تخلف است و با آن برخورد قاطع خواهد شد.

وی ادامه داد: دقت نظر و گزارش شهروند مشهدی که به راحتی از کنار تخلف عبور نکرد و چشم روی آن نبست هم جای قدردانی دارد چراکه مردم بهترین بازوی نظارتی ما هستند. از همین رو در صورتی که شهروندان عزیز تخلف و یا سوءجریانی را در حوزه بازار مشاهده کردند می‌توانند از طریق آدرس الکترونیکیir. tazirat۱۳۵ قسمت ثبت گزارش مردمی موضوع را با همکاران ما در میان بگذارند تا به سرعت پیگیری و اقدام‌های لازم انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.