رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه تبیین توانمندی‌های کشور وظیفه همگانی است، راهکارهای تبیین توانمندی‌های کشور را تشریح کرد.

تبیین توانمندی‌های کشور وظیفه همگانی است

به گزارش قدس آنلاین، عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در نشست «نقش دانشگاهیان در جهاد تبیین؛ عرصه‌های پیش رو برای تبیین و روایت‌گری دستاوردهای کشور» که  گفت: بازگو کردن توانمندی‌های کشور بسیار مهم است، هم گفتن مهم است هم خوب گفتن از اهمیت بسیاری برخوردار است، البته که به زبان‌های مختلف گفتن و حتی در موقعیت‌های مختلف گفتن هم مهم است.

وی افزود: ما نباید از گفتن توانمندی‌ها غافل شویم و باید چندباره بگوییم، ببینید سبک قرآن این است که گاهی اوقات شما آیه های تکراری در قرآن می‌بینید، تکرار لزوما چیز بدی نیست، گفتن توانمندی‌های کشور از سوی افراد مختلف، به زبان‌های مختلف و با روش‌های مختلف خودش موضوعیت دارد پس در واقع تبیین مسائل انقلاب اسلامی از طریق تکرار می‌تواند مفید باشد.

معتمدی با اشاره به اهمیت مشارکت دادن افراد در مسأله تبیین گفت: مشارکت در همسو بودن بسیار مهم است، چرا عقاید مدیران همیشه در جامعه به اصطلاح همسوتر است ؟ زیرا مدیران مشارکت و اطلاعات دارند، بنابراین اگر به همان نسبت زمینه مشارکت برای همگان فراهم شود به همان نسبت نیز همنوایی ایجاد می‌شود، باید نشان داد که تبیین توانمندی‌ها مربوط به همه هست و همه در این کار باید نقش ایفا کنند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: مساله دیگر این است که افراد باید در فضا قرار گیرند، مثلا حضور در اردوی راهیان نور قرار گرفتن در فضا است، صرف اینکه شما از طریق تلویزیون نمایش خاطره بگویید کفایت نمی‌کند، ما فقط از طریق گوش و چشممان اطلاعات را دریافت نمی‌کنیم، ما از طریق راه رفتن هم اطلاعات را دریافت می‌کنیم‌، ما ازطریق دست‌هایمان هم اطلاعات دریافت می‌کنیم، یعنی اطلاعاتی که ما از بیرون دریافت می‌کنیم از اندام‌های مختلف بدن‌مان است بنابراین قدم زدن در یک فضا این خودش خیلی اطلاعات را منتقل می‌کند، اینکه  مثلا پیشرفت‌های هسته‌ای را  بتوانیم به نمایش بگذاریم خیلی کار گفتن را تسهیل می‌کند.

وی اظهار داشت: زمانی که افراد با یک مساله مواجه می‌شوند درباره آن سوال می‌پرسند و با افراد دیگر گفت‌وگو می‌کنند که همین مساله سبب رخ دادن تبیین می‌شود.

انتهای پیام/

منبع:فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.