موسسه کودکان سازمان ملل متحد اعلام کرد: از شروع جنگ علیه مردم یمن بیش از ۱۰ هزار کودک کشته و زخمی شده‌اند.

یونیسف: تاکنون بیش از ۱۰ هزار کودک یمنی کشته و زخمی شده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس بیانیه صادر شده از سوی نماینده سازمان ملل در یمن، از زمان شروع جنگ علیه مردم یمن از سوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و با حمایت کشورهای غربی ۱۰ هزار و ۲۰۰ کودک در یمن کشته و زخمی شده‌اند که ۴۷ تن از آنان تنها از شروع سال جدید میلادی جان خود را از دست داده یا زخمی شدند.

بنابر گزارش آر تی، یونیسف از طرف‌های درگیر و کسانی که می‌توانند بر آن‌ها تأثیر بگذارند خواست از غیرنظامیان در هر کجا که هستند محافظت کنند و تأکید کرد که ایمنی و رفاه کودکان باید حفظ شود و حفاظت از آن‌ها همیشه تضمین شود.

این سازمان بعد از هفت سال اعلام کرد وقت آن است که یک راه‌ حل سیاسی پایدار برای این جنگ پیدا شود به گونه‌ای که یمنی‌ها و فرزندانشان بتوانند در صلحی که شایسته آنان است، زندگی کنند.

بعد از شروع عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین و رویکرد متفاوت سازمان ملل و کشورهای مدعی حقوق بشر، رئیس مجلس نمایندگان یمن در کنایه‌ای خطاب به سازمان ملل اعلام کرد که این سازمان حداقل یک چهارم از توجهی که به اوکراین دارد را به مسئله یمن نیز داشته باشد.

پیش از این مرکز حقوق بشری «عین الانسانی» یمن تایید کرده بود طی ۲۴۰۰ روز(نزدیک به ۶ سال و نیم) ۴۴ هزار و ۲۲۱ غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند که از میان آن‌ها ۱۷ هزار و ۲۹۰ تن کشته و ۲۶ هزار و ۹۳۱ تن زخمی شده‌اند و از میان کشته شدگان ۴۲۷۰ تن کودک و ۲۸۵۰ تن زن هستند.

بر اساس گزارش‌های کارشناسان و رسانه ها، یمن، فقیرترین کشور خاورمیانه، در آستانه قحطی قرار گرفته است و این بحران ممکن است با اختلالات زنجیره تامین به دلیل درگیری‌های نظامی در اوکراین تشدید شود. بر اساس این گزارش، یمن حدود ۴۰ درصد گندم خود را از روسیه و اوکراین تامین می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.