تولیت آستان قدس رضوی در دیدار فرماندهان انتظامی گفت: پلیس خراسان رضوی ضمن حفظ اقتدار، توانمندی، نظم و قانون‌مداری، باید تجلی رأفت و مهربانی حضرت رضا(ع) باشد و برخوردی مهربانانه با زائران داشته باشد.

توصیه‌های تولیت آستان قدس به پلیس برای میزبانی شایسته از زائران نوروزی

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی با حضور در قرارگاه تأمین نظم و امنیت تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی، با فرماندهان انتظامی مشهد و شهرستان‌های استان به‌صورت ویدئوکنفرانس دیدار و با اشاره به در پیش بودن موج سفرهای نوروزی و ورود زائران به استان، از پلیس درخواست کرد در حد امکان در راستای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای تلاش و برنامه‌ریزی کنند.

وی با بیان اینکه نباید هیچ خاطره تلخی از سفر به مشهد مقدس در ذهن هیچ زائری ایجاد شود، ابراز کرد: هر حادثه جاده‌ای می‌‎تواند برای سال‌های طولانی کدورت و ناراحتی در ذهن حادثه‌ دیدگان از سفر به مشهد مقدس ایجاد کند، از این رو تمام بخش‌ها و دستگاه‎های مسئول باید تلاش کنند آمار حوادث رانندگی به حداقل برسد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به وظایف مهم ارگان‎ها و ‌سازمان‌های مختلف و همچنین خودروسازان برای کاهش وقوع حوادث و تلفات جاده‌ای، نقش پلیس را آخرین مرحله در پیشگیری از تصادفات دانست و گفت: کیفیت خودروها و رعایت نکات ایمنی در ساخت آن‎ها در پیشگیری از وقوع سوانح جاده‌ای بسیار حائز اهمیت است و نظارت‎های پلیس در رعایت قوانین می‌تواند در کاهش تلفات جاده‌ای مؤثر باشد.

وی افزود: جان انسان‌ها از دیدگاه اسلام بسیار ارزشمند و مقدس است و چنانچه پلیس با تلاش‌های خود حتی موجب جلوگیری از وقوع یک حادثه رانندگی و حفظ جان یک انسان شود، اجر و پاداش الهی بسیار زیادی دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی با تأکید بر اهمیت پیشگیری از جرائم، به موضوع امنیت زائران به‌ویژه در ایام عید نوروز اشاره و ابراز کرد: مشهد شهری زیارتی و محل حضور مهمانان حضرت رضا(ع) است از این رو حتی وقوع یک سرقت نیز در اینجا زیاد است و باید مشهد از هر حیث امن‌ترین باشد.

وی گفت: مشهد باید امن‌ترین شهر برای زائران و مجاوران و ناامن‌ترین مکان برای مجرمان باشد که در این راستا پلیس اقدامات بسیار اثرگذار و خوبی برنامه‌ریزی کرده و در دست اقدام دارد.

تولیت آستان قدس رضوی به نقش پلیس در نظارت بر هتل‌ها، بازار، اماکن مختلف و غیره اشاره و تصریح کرد: پلیس ضمن برخورد مقتدرانه و قدرتمند با جنایت‌کاران و برهم زنندگان نظم عمومی، در برخورد با زائران و مردم باید در کمال رأفت و مهربانی باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی با بیان اینکه پلیس به جهت مأموریت خود برای تأمین نظم و امنیت جامعه ارتباط نزدیک و مستقیم با زائران دارد، گفت: پلیس خراسان رضوی ضمن حفظ اقتدار، توانمندی، نظم و قانون‌مداری، باید تجلی رأفت و مهربانی حضرت رضا(ع) باشد و برخوردی مهربانانه با زائران داشته باشد.

وی با اشاره به حضور جمعیت بالای زائران در ایام نوروز، بر اهمیت رعایت انضباط ترافیکی و نظم شهری تأکید و ابراز کرد: ممکن است عده‌ای از زائران به جهت عدم آشنایی با شهر بعضاً مرتکب تخلفات رانندگی شوند، در این ایام پلیس برای میزبانی شایسته و رقم زدن سفری خوش برای زائران، در تخلفات مبنا را بر جریمه نبیند و تا حد امکان به راهنمایی بسنده کند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به معضل ترافیک و پارکینگ اطراف حرم و حضور جمعیت بالای زائران، ابراز کرد: دستگاه‌های مسئول موظف به ایجاد پارکینگ و معابر عمومی مناسب هستند و پلیس نیز در هنگام انسداد مسیرهای تردد، بایستی زائران را که با خیابان‌های شهر آشنایی کافی ندارند، با مهربانی، سعه‌صدر و برخورد مناسب به مسیرهای جایگزین راهنمایی کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی در پایان سخنان خود از تلاش‌ها و فعالیت‌های پلیس در برقراری نظم و امنیت تقدیر و ابراز کرد: تعطیلات عید نوروز فرصتی برای تفریح و حضور در کنار خانواده است؛ اما نیروهای پرتلاش و خدمتگزار پلیس نه‌تنها در این ایام فراغتی ندارند، بلکه حجم کار سنگینی بر دوش آن‌هاست؛ آحاد مردم ایران و مسئولان قدردان تلاش‌ها و خدمات شبانه‌روزی پلیس هستند.

منبع: آستان قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.