سخنگوی ائتلاف متجاوز به یمن، از هدف قرار داده شدن نقاط مختلفی در جنوب عربستان سعودی در عملیات هوایی نیروهای یمنی خبر داد.

عملیات هوایی گسترده یمنی‌ها علیه اهدافی در جنوب سعودی

به گزارش قدس آنلاین، رسانه‌های عربی بامداد یکشنبه از عملیات گسترده نیروهای مسلح یمن متشکل از موشک‌های بالستیک و کروز و پهپادهای انفجاری علیه ائتلاف متجاوز سعودی خبر دادند.

شبکه «العربیه» در ابتدا به نقل از سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی نوشت: یک فروند پهپاد انفجاری توسط نیروهای یمن به «خمیس مشیط» پرتاب شده است.

ائتلاف سعودی البته به روال ادعاهای دروغین همیشگی، مدعی شد که این پهپاد را پیش از برخورد به زمین رهگیری کرده است.

ائتلاف متجاوز به یمن در ادامه ادعا کرد: «ما شروع حملات خصمانه برون مرزی از فرودگاه بین‌المللی صنعا را دنبال می‌کنیم».

ائتلاف سعودی دقایقی بعد خبر داد که چهار فروند پهپاد دیگر به جنوب عربستان سعودی پرتاب شده است.

طبق گزارش شبکه «الجزیره»، تأسیسات آرامکو در جازان و آب‌شیرین‌کن در الشقیق نیز هدف نیروهای یمنی قرار گرفتند.

لحظاتی بعد ائتلاف سعودی گفت: در ادامه عملیات هوایی بامدادی نیروهای یمنی، نیروگاه برق «ظهران الجنوب» در نزدیکی مرز یمن نیز هدف قرار گرفته است.

الجزیره در ادامه به نقل از سعودی‌ها نوشت: «شبه نظامیان حوثی تلاش خصمانه‌ای برای هدف قرار دادن پالایشگاه گاز در خمیس مشیط در جنوب عربستان سعودی انجام دادند».

دقایقی بعد شبکه «العربیه» به نقل از ائتلاف سعودی گزارش داد که یک فروند موشک بالستیک توسط نیروهای یمنی به سمت جازان شلیک شده است.

ائتلاف متجاوز به یمن طی بیانیه‌ای گفت: «حوثی‌ها با استفاده از موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد در حال افزایش درگیری‌ها هستند».

پیش از این نیز منابع یمنی گزارش دادند که ارتش این کشور توانسته ده‌ها موضع را در شمال غرب یمن آزاد کند و تجهیزات ائتلاف سعودی را به غنیمت بگیرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.